فعالیت ۱۱ شورای اقامه نماز در مراکز اصلاحی و تربیتی کردستان
کد خبر: 3776438
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

فعالیت ۱۱ شورای اقامه نماز در مراکز اصلاحی و تربیتی کردستان

گروه اجتماعی - مدیرکل زندان‌های کردستان از فعالیت ۱۱ شورای اقامه نماز در مراکز اصلاحی و تربیتی سطح استان خبر داد و گفت: اعضای این شورا‌ها با جدیت و اهتمام تمام، فعالیت‌های حوزه اقامه نماز بین تمامی جامعه هدف (پرسنل، سربازان و مددجویان) را مورد پیگیری قرار می‌دهند.

فعالیت 11 شورای اقامه نماز در مراکز اصلاحی و تربیتی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های کردستان امروز، هشتم دی ماه در دیدار با شورای اقامه نماز زندان‌های استان کردستان اکثریت جامعه هدف زندان‌ها در بحث اقامه نماز را زندانیان این قشر آسیب دیده جامعه دانست و اظهار کرد: تفاوت اصلی زندان‌ها با سایر دستگاه‌های اجرایی در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و بالاخص نماز، جامعه هدفی است که با آن سرو کار دارند.
وی افزود: اجرای فعالیت‌های دینی و مذهبی در سایر ادارات و مجموعه‌ها همچون نوشتن بر روی لوحی است که آن لوح کاملا یا تقریبا شفاف بوده و نوشتن بر روی این لوح قطعا مشکلات کمتری نیز دارد. اما در زندان‌ها با افرادی سروکار دارند که جامعه حاضر به پذیرش آنها نبوده و جهت نگهداری و بازاجتماعی کردن به این مراکز تحویل داده شده اند که قطعا اجرای هدفمند و تأثیرگذار برنامه‌های حوزه ستاد اقامه در خصوص این قشر از جامعه همچون نوشتن بر روی لوحی کدر بوده که پاک کردن و نوشتن مجدد بر روی این چنین لوحی به مراتب دشوارتر است.
مدیرکل زندان‌های کردستان از فعالیت 11 شورای اقامه نماز در سطح زندان های استان خبر داد و بیان کرد: اعضای این شوراها با جدیت و اهتمام تمام، فعالیت‌های حوزه اقامه نماز بین تمامی جامعه هدف(پرسنل، سربازان و مددجویان) را مورد پیگیری قرار می دهند به طوری که ماحصل این امور کسب عنوان برتر بین دستگاه‌های استان از سوی ستاد اقامه نماز به طور مستمر در چند سال اخیر بوده است.
وی تعداد جلسات برگزار شده از سوی شوراهای اقامه نماز زندان‌های کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون را 25 جلسه دانست و عنوان کرد: در این جلسات ضمن بررسی دقیق روند اجرای فعالیت‌های حوزه نماز، راهکارهای توسعه این فریضه الهی در میان پرسنل، سربازان و بالاخص زندانیان بررسی می شود که نتایج این جلسات 80 مصوبه بوده که 60 مصوبه به طور کامل اجرایی و مابقی نیز در حال اجرا می‌باشد.
شرکت 3 هزار مددجوی زندان در کلاس‌های احکام و نماز
ابراهیمی همچنین با اشاره به شرکت بیش از سه هزار نفر از مددجویان زندان‌های استان در کلاس‌های احکام، آداب و اسرار نماز عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 21 روحانی در مراکز اصلاحی و تربیتی سطح استان با برگزاری بیش از 115 جلسه با موضوع نماز، توانسته‌اند در چرخه اجرای دقیق فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی و بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه موثر باشند.
وی توسعه و تجهیز نمازخانه‌ها را یکی از مهم‌ترین ‌ای شورای اقامه نماز زندان‌های کردستان دانست و افزود: در حال حاضر عملیات بازسازی، توسعه و تجهیز نمازخانه‌های زندان‌های مرکزی سنندج، سقز، بیجار و دیواندره در حال اجراست.
دبیرشواری اقامه نماز زندان های استان کردستان در پایان یادآور شد: مهم‌ترین آنها نمازخانه زندان مرکزی سنندج با متراژ 300 مترمربع است که ان شاءالله در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از آن با حضور مسئولان ستاد اقامه نماز استان خواهیم بود.
انتهای پیام

captcha