چاره‌اندیشی مسئولان بعد از بروز حادثه
کد خبر: 3776483
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
امام جمعه زابل انتقاد کرد:

چاره‌اندیشی مسئولان بعد از بروز حادثه

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا گفت: حادثه تلخ اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات دل‌ها را غمگین کرد. چرا مسئولان قبل از بروز حادثه به فکر نیستند؟ چرا از ابتدای سال تحصیلی مسئولان مربوطه امنیت مکان‌های تحصیلی را بررسی نمی‌کنند؟ چرا مدیر ناوگان حمل‌ونقل دانشجویی توجه و نظارتی به کیفیت وسایل نقلیه ویژه حمل‌ونقل دانشجویان ندارد؟

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل، هفتم دی‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله سید‌محمود هاشمی‌شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به فلسفه قیام مردم بر علیه نظام طاغوت و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: فلسفه تشکیل حکومت اسلامی در ایران حاکمیت اسلام است تا کشور تحت حاکمیت خدای متعال باشد و تمام امور کشور با احکام الهی مدیریت شود.
وی بیان کرد: تنها راه اینکه زیر سلطه کفار نرویم، تشکیل حکومت اسلامی است و این تکلیف مؤمنان است. برای خدای متعال قیام کردیم و شیطان بزرگ را بیرون راندیم و حکومت عدل الهی تشکیل دادیم. در زمان سلطه طاغوت بر ایران، هم اموال و ذخایر ملی غارت می‌شد و هم شخصیت مردم تحقیر می‌شد اما با عنایات خداوند متعال و رهنمودهای معمار کبیر انقلاب کمر استکبار را شکستیم و حکومت توحیدی تشکیل دادیم.
امام جمعه زابل ادامه داد: دشمن جنگ نظامی به راه انداخت و شکست خورد؛ پس وارد جنگ نرم(هجمه‌های فرهنگی) شد و باران شبهات دینی را به راه انداخت تا دیگر شهید فهمیده‌ها، عالی‌ها، میرحسینی‌ها و لک‌زائی‌ها شکل نگیرند و در جامعه ایران تکرار نشوند.
وی در ادامه در آستانه سالروز ۹ دی و روز بصیرت تصریح کرد: مردم صبور و انقلابی با خلق حماسه باشکوه ۹ دی، تیر خلاص را بر جمجمه فتنه ۸۸ شلیک کردند. حماسه ۹ دی اوج بصیرت مردم شریف ایران اسلامی و جایگاه واقعی رهبری دینی در نظام مردم‌سالار دینی را نمایان کرد.
حجت‌الاسلام کیخا گفت: یکی از دستاوردهای حماسه ۹ دی علاوه بر عیان شدن چهره واقعی برخی از افراد در جامعه اسلامی، آشکار شدن دشمنی غرب با نظام جمهوری اسلامی بود.
امام جمعه زابل با اشاره به ترفندهای خصمانه دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: یکی از شیوه‌های استکبار، ترسیم نقشه‌های براندازانه علیه کشورهای مستقل به‌ ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی است. لایه‌دار‌ترین فتنه‌ها و در رأس آن، فتنه ۸۸ را پایه‌ریزی کردند که به گفته خود این فتنه می‌توانست کمر ۵۰ دولت را بشکند.
وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، در فتنه ۸۸ کشور ایران را تا لبه پرتگاه بردند. هر چقدر از شروع آشوب‌ها می‌گذشت، چهره منافقان بیشتر آشکار می‌شد تا اینکه در عاشورا پرچم‌های عزاداری امام حسین(ع) را آتش زدند و در این آشوب‌ها دست پلید آمریکا، انگلیس و اسرائیل برای همه نمایان شد.
حجت‌الاسلام کیخا با اظهار تأسف از حادثه ناگوار اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، گفت: حادثه تلخ اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی تهران دل‌ها را غمگین کرد. امیدوارم این‌گونه اتفاقات تکرار نشود. آری، مرگ حق است، اما مسئولان نباید در مقابل چنین اتفاقاتی بی‌تفاوت باشند. مشابه این حادثه را در مدرسه‌ای در زاهدان داشتیم که چهار کودک معصوم در آتش سوختند. الان خبر می‌رسد که تعداد زیادی وسیله گرمایشی به مناطق ارسال خواهد شد. چرا مسئولان قبل از بروز حادثه به فکر نیستند؟ چرا از ابتدای سال تحصیلی مسئولان مربوطه امنیت مکان‌های تحصیلی را بررسی نمی‌کنند؟ چرا مدیر ناوگان حمل دانشجویی توجه و نظارت به کیفیت وسایل نقلیه ویژه حمل‌ونقل دانشجویان ندارند؟
وی بیان کرد: امیدوارم مسئولان از تک‌تک لحظات مسئولیت استفاده و به مردم خدمت کنند. اگر می‌دانند که نمی‌توانند، خدمت کنند کنار بروند، زیرا مسئولی که می‌داند توانایی خدمت ندارد، اگر کنار نرود، حق‌الناس بر گردنش است.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام

captcha