شرکت ۱۵۰۰ سیستان‌وبلوچستانی در طرح ملی حفظ قرآن
کد خبر: 3776809
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

شرکت ۱۵۰۰ سیستان‌وبلوچستانی در طرح ملی حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: تا‌کنون یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان در طرح ملی حفظ قرآن کریم با عنوان «بشارت ۱۴۵۲» ثبت‌نام کرده‌اند.

شرکت 1500 سیستان‌وبلوچستانی در طرح ملی حفظ قرآن

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: تا‌کنون یک‌هزار و 500 نفر از مردم استان در طرح ملی حفظ قرآن کریم با عنوان «بشارت 1452» ثبت‌نام کرده‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه ثبت‌نام شرکت در این طرح از مردادماه آغاز شد، ادامه داد: نامگذاری 1452 به این دلیل است که یک‌هزار و 452 سال از نزول قرآن کریم تا به امسال گذشته است.
وی هدف از اجرای این طرح را گسترش فرهنگ تلاوت و تدبر در آیات قرآن کریم دانست و افزود: موضوع طرح بشارت 1452 که تا پایان سال‌جاری برگزار می‌شود، حفظ سوره‌های 37 گانه جزء 30 قرآن کریم است.
مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: این طرح با مشارکت شبکه رادیویی قرآن، شبکه سیمای قرآن، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اجرا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه طرح قرآنی 1452، طرحی ارزشمند و گران‌سنگ است که 12 سال از آن می‌گذرد، گفت: هدف‌گذاری مقام معظم رهبری چشم‌انداز تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است که تمام دستگاه‌ها و نهادها باید برای تحقق این امر فعالیت و اقداماتی داشته باشند.

انتهای پیام

captcha