تمسک به ولایت تنها راه نجات از فتنه‌ها است
کد خبر: 3776855
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
امام جمعه موقت تهران:

تمسک به ولایت تنها راه نجات از فتنه‌ها است

گروه سیاست و اقتصاد - حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با اشاره به وظایف عموم مردم نسبت به اهل بیت(ع) و فرزندانشان و با تأکید بر اینکه معرفت حقیقی به شخصیت آن بزرگواران، یکی از مهمترین وظایف ماست گفت: تمسک به ولایت تنها راه نجات از فتنه‌ها است.

تمسک به ولایت تنها راه نجات از فتنه‌ها استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی شب گذشته، هشتم دی ماه در مراسم سوگواری به مناسبت سالروز ارتحال حضرت موسی مبرقع(ع) که شنبه شب در جوار مرقد این امامزاده برگزار شد با اشاره به وظایف عموم مردم نسبت به اهل بیت(ع) و فرزندانشان اظهار کرد: معرفت حقیقی به شخصیت آن بزرگواران، یکی از مهمترین وظایف ماست.
وی معرفت حقیقی به اهل بیت را سرچشمه محبت به آنان دانست و افزود: دوست داشتن و مودت به لوازم و آثار شخصیتی آن بزرگواران هم نتیجه همین معرفت است.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) از پدر برای ما مهربان‌تر هستند بنابراین همواره باید به آنها تمسک بجوییم و از خداوند، محبت‌شان را طلب کنیم تا در روز قیامت شفیع و همراه ما باشند.
وی ادامه داد: این ما هستیم که به خاندان وحی و فرزندان آنها نیاز داریم چرا که از طریق آنها به خداوند نزدیک‌تر می‌شویم و تقرب می‌جوییم.
صدیقی با اشاره به اجتماع بزرگ اربعین حسینی و تأثیرگذاری این رویداد بر فرهنگ و اندیشه شیعی گفت: از طریق شرکت در مراسم اربعین از این سرچشمه زیبایی‌ها بهره‌مند می‌شویم و باید بدانیم صراط مستقیم اینگونه به دست می‌آید.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به این حقیقت که اگر کسی مقابل ولایت امیرالمؤمنین(ع) بایستد حیات انسانی پیدا نمی‌کند عنوان کرد: خداوند قبل از هشدار دنیوی، به انسان هشدار اخروی می‌دهد، عزت و سرنوشت همه ما دست خدا بوده و باید برای عزتمند شدنمان دامن خدا را بگیریم و زمانی که آتش فتنه روشن شود، تر و خشک با هم سوزانده می‌شوند.
وی نجات از فتنه‌ها را نتیجه حرکت زیر سایه ولایت دانست و تصریح کرد: مقابله با ولایت خانمان سوز و از بین برنده همه خوبی‌ها است.
صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت نگاه واقع‌گرا به مسئله مرگ تاکید کرد و افزود: هر طوری که خدا را بپنداریم، خدا نیز همانگونه با ما برخورد می‌کند، بنابراین ما اگر مرگ را انتقال از ویرانه به آبادانی بدانیم، همین امر برای ما محقق می‌شود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر آل‌سعود و تاثیرگذای اینگونه شعارها گفت: مطمئن باشیم که نتایج آن در روز قیامت دامن ستمگران آن‌ها را خواهد گرفت.
وی اسلام حقیقی و ایمان واقعی را در گرو پذیرش ولایت دانست و تصریح کرد: ولی فقیه حجت حجت خدا بوده و امام زمان(عج) ولی فقیه را حجت خود می‌دانند، امام خمینی(ره) نیز این مسیر را برای ما احیا کردند.
صدیقی با اشاره به تفاوت‌های دوران شاه و پس از انقلاب گفت: در گذشته آمریکا و دیگر کشورها برای ما تصمیم می‌گرفتند ولی امروز آزاد هستیم و مردم در پای صندوق‌های رای، سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رأی مردم تاثیر مستقیمی بر زندگی آنها دارد گفت: برخی مسئولان را مردم انتخاب کرده‌اند و حال که دنیای آنها با مشکل مواجه شده نباید انتقادی داشته باشند چرا که خود، چنین افرادی را برگزیده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه خدای متعال همیشه در توبه را برای بندگان خود باز نگه داشته‌اند و مردمی که به انتخاب‌های نادرست دست زده‌اند، اگر در پیشگاه خداوند ابراز پشیمانی کنند، ذات اقدس الهی از گناه آن‌ها می‌گذرد خاطرنشان کرد: فتنه سال ۸۸ خلاف شرع، امنیت و قانون بود چرا که قانون اساسی کشورمان، شورای نگهبان را مسئول انتخابات می‌داند.
صدیقی با اشاره به اینکه در سال ۸۸ کسانی که خودشان به عملکرد شورای نگهبان نظارت دقیق داشتند، به نتیجه آرا بی احترامی کردند خاطرنشان کرد: این افراد با عملکرد خود به دنبال بردن آبروی ایران در سطح بین‌المللی بودند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقش مهم بصیرت در جامعه عنوان کرد: بصیرت به معنای تشخیص و تصمیم به موقع است اما باید گفت برخی مسئولان ما تشویق‌های دشمنان را نمی‌بینند ولی متوجه اشتباه و خیانت‌ها نمی‌شوند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نماد بارز ساده‌زیستی و حکومت ولی فقیه بر اساس قانون و عدالت هستند و این حقیقت از زبان بسیاری از شخصیت‌های بزرگ جهانی هم عنوان شده است.
صدیقی افزود: متأسفانه رویه‌های اشتباهی در جامعه دیده می‌شود به عنوان مثال کسانی را که متدین هستند، تندرو می‌نامند و در مقابل آنها را که سازش‌کارند، معتدل، در حالیکه این نامگذاری‌ها اشتباه است.
امام جمعه موقت تهران خروج آمریکا از سوریه را به دلیل اقتدار ایران دانست و گفت: برخی از غرب‌زدگان داخلی مردم را با بی بصیرتی‌های خودشان گرفتار کرده‌اند و حقایق را به آنها نمی‌گویند.
انتهای پیام

captcha