‌آغاز دومین دوره آزمون «حفظ و معارف قرآن» ‌در خراسان‌‍ شمالی ‌
کد خبر: 3777142
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

‌آغاز دومین دوره آزمون «حفظ و معارف قرآن» ‌در خراسان‌‍ شمالی ‌

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: نام‌نویسی برای شرکت در دومین دوره آزمون حفظ و معارف قرآن کریم از پنجم دی‌ماه آغاز شده و تا ۳۰ همین ماه ادامه داشته و علاقه‌مندان می‌تواند در چهار رشته این دوره از مسابقات شرکت کنند.

آغاز دومین دوره آزمون حفظ و معارف قرآن کریم در خراسان‌‍شمالی

حجت‌الاسلام محمد صالحی‌نیا، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در گف‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با اشاره به آغاز دومین دوره آزمون حفظ و معارف قرآن کریم اظهار کرد: مهلت ثبت ‌نام برای علاقه‌مندان از پنجم تا ۳۰ دی‌ماه سال جاری بوده و هر فرد می‌تواند در چهار رشته این دوره از مسابقات شرکت کند.
وی با اشاره به اینکه ثبت ‌نام در هشت رشته حفظ شامل حفظ جزء ۳۰، جزء یک، سه جزء اول، پنج جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول و حفظ کل انجام می‌شود، افزود: در این مسابقات علاقه‌مندان می‌توانند در رشته معارف، ترجمه و مفاهیم و معارف، تدبر، تفسیر، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم ثبت‌نام کنند.
وی ادامه داد: از دیگر رشته‌های این آزمون در بخش معارف سبک زندگی و سیره معصومین، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، ترجمه و مفاهیم قرآن و روخوانی قرآن است.
صالحی‌نیا با بیان اینکه این آزمون در سه بخش برگزار می‌شود، بیان کرد: آزمون الکترونیکی این دوره از مسابقات در اول و دوم اسفندماه سال جاری برگزار شده و آزمون کتبی همزمان با سراسر کشور در نهم اسفندماه و رشته شفاهی از ۱۱ تا ۱۶ اسفند برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: در پایان این مسابقات برای کسانی که نمره کتبی آن‌ها بالای ۷۰ و نمره شفاهی آن‌ها بالای ۷۵ باشد گواهینامه رشته مربوطه صادر و کسانی که امتیاز آن‌ها بیش از ۹۰ باشد تقدیرنامه دریافت می‌کنند.
صالحی‌نیا اظهار کرد: در حال حاضر ۵۲۰۰ قرآن آموز در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۴۰۰ نفر در سامانه «ایران قرآن» ثبت‌نام کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha