گسترش باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در رفسنجان
کد خبر: 3777620
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۷

گسترش باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در رفسنجان

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان بر گسترش باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در رفسنجان تأکید کرد و گفت: این باشگاه‌ها باید در اقصی نقاط شهر تکثیر شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان دیروز سه‌شنبه، 11 دی در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب مس با قدردانی از مجموعه مس برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی هنری در سطح استان کرمان گفت: با نگاه مثبت مدیران مجموعه مس رویدادهای فرهنگی ـ هنری زیادی در رفسنجان و استان رقم خورده است.
وی افزود: در این برهه زمانی که مشکلات اقتصادی سایه انداخته حوزه فرهنگ و هنر بیشترین آسیب را می‌بیند بنابراین بخش غیردولتی در کنار بخش دولتی می‌تواند تنگناها را برطرف کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با اشاره به ویژگی‌های رفسنجان به لحاظ کتاب و کتابخوانی آن را خاص دانست و بیان کرد: سال گذشته مطالعاتی در این شهرستان در زمینه سرانه مطالعه انجام شده و با وجود جایگاهی که این شهرستان دارد و قدیمی‌ترین کتابفروشی، وجود نویسندگان شاخص و بیش از ۲۰ کتابخانه ظرفیت پایتختی کتاب ایران را دارد.
علیزاده اظهار کرد: سال ۹۵ رفسنجان فرآیند پایتختی کتاب ایران را تا مراحل نهایی گذراند و لازم است این موضوع جدی گرفته شود تا عنوان پایتختی کتاب ایران را از آن خود کند.
وی بر گسترش باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در رفسنجان تأکید کرد و گفت: این باشگاه‌ها باید در اقصی نقاط شهر تکثیر شود.
انتهای پیام

captcha