ویژه‌برنامه‌های حوزه علمیه خواهران یزد در دهه فجر اعلام شد
کد خبر: 3777691
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

ویژه‌برنامه‌های حوزه علمیه خواهران یزد در دهه فجر اعلام شد

گروه معارف - برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر حوزه علمیه خواهران استان یزد در نشستی با حضور جانشین شورای هماهنگی استان تشریح شد.

برنامه‌های حوزه علمیه خواهران یزد در ایام الله فجر اعلام شد

به گزارش ایکنا از یزد، مریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد عصر روز گذشته، ۱۰ دی‌ماه در نشست کارگروه ستاد دهه فجر استان یزد اظهار کرد: مسابقه طراحی 40 پوستر 40 هدف که از منویات مقام معظم رهبری طراحی شده، برگزار و جهت چاپ آن نیازمند حمایت هستیم در غیر این صورت فایل آن را جهت همه دستگاه ها ارسال خواهیم کرد.
حسن‌پور ادامه داد: از تابستان سال جاری طی ابلاغی به همه مدارس برنامه‌ریزی لازم جهت فعالیت های چهلمین سالگرد آغاز شده و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده که کارنامه محتوای پیشرفت حوزه علمیه خواهران یکی از این فعالیت ها است.
وی افزود: بعد از انقلاب نسبت به قبل از انقلاب شاهد فعالیت 90 درصدی اقدامات حوزه علمیه خواهران هستیم و جهت تهیه روش تبلیغی تخصصی برای مبلغان نیز جزوه ای تهیه شده که در اختیار مبلغان قرار دارد تا تدریس ها یکسان باشد.
وی گفت: در این جزوه‌ها از اهداف انقلاب به موضوعاتی شامل تاثیر انقلاب در خاورمیانه، شخصیت امامت و رهبری، تأثیر انقلاب در جهان و دانش =‌آموزان از دیدگاه امام و رهبری گردآوری شده و به مبلغان بویژه جهت تدریس در مدارس داده خواهد شد.
رویا دهقانی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد نیز در این نشست گفت: متأسفانه در فضای مجازی و حتی در جامعه شبهات بسیاری مطرح شده که باید به آنها پاسخ داده شود و به همین دلیل در فضای مجازی و طبق وظیفه ای که حوزه علمیه دارد، بیش از 40 شبهه گردآوری شده است.
دهقانی افزود: حوزه وظیفه دارد شبهات را جمع‌آوری و پاسخ قانع کننده و متناسب با نسل امروز داشته باشد که کار پژوهشی را می‌طلبد؛ لذا این چهل شبهه با پژوهش‌های انجام شده جمع‌آوری و به صورت کتابچه‌ای پاسخ داده شده تا جهت استفاده جامعه هدف داده شود.
وی ادامه داد: در رابطه با دستاوردهای انقلاب نیز و در پاسخ به این سؤال که این انقلاب برای ما چه کرده دستاوردهایی را تبیین و جهت اعلام در سخنرانی ها و نشست ها بازگو خواهد شد.
معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: فراخوان در رابطه با زنان و سبک زندگی اسلامی انجام شد که تعدادی مقاله در این زمینه دریافت شد و همچنین نشست‌های پژوهشی و کرسی هایی با موضوع انقلاب و مباحث انقلاب برگزار شده و خواهد شد.
دهقانی گفت: آمادگی داریم برای مقاطع سنی از مهد کودک تا دانشگاه، مطالبات لازم را تبیین کنیم که البته نیاز به حمایت مالی دارد همچنین در هفته پژوهش با محوریت انقلاب اسلامی و محتوای دینی و بازآفرینی کارگاه‌هایی برگزار شد.
وی بیان کرد: همچنین سخنان رهبر معظم انقلاب و دستاوردهای انقلاب به صورت کتابچه ای تدوین شده و جهت استفاده طلاب به آنها اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha