تحصیل ۲/۸ درصد دانش‌آموزان یزدی در مدارس علوم و معارف اسلامی
کد خبر: 3778644
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

تحصیل ۲/۸ درصد دانش‌آموزان یزدی در مدارس علوم و معارف اسلامی

گروه معارف - معاون پژوهش کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: در استان یزد ۲/۸ درصد از دانش‌آموزان در مدارس علوم و معارف اسلامی مشغول به تحصیل هستند که این میزان در کشور ۸ دهم درصد است.

به گزارش ایکنا از یزد، علیرضا رحیمی، معاون پژوهش کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نشست با دانافر مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد اظهار کرد: مدارس علوم و معارف استان یزد رتبه اول را در بین مدارس علوم و معارف کشور دارند.
رحیمی به میانگین تعداد دانش‌آموزان استان یزد نسبت به سایر استان ها اشاره کرد و افزود: در استان یزد 2/8درصد از دانش‌آموزان در مدارس علوم و معارف اسلامی مشغول به تحصیل هستند که این میزان در کشور 8 دهم درصد است.
وی سیاست‌های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش را گسترش کیفی و کمی مدارس علوم و معارف اسلامی دانست و گفت: میانگین دانش‌آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی 73 نفر است.
عباسعلی دانافر، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی زحمت آموزش بخشی از دانش آموزان ما را به دوش می کشند و در تربیت دانش‌آموزان مطابق سند تحول بنیادین و ساحت های شش گانه نقش به سزایی دارند.
وی افزود: در مدارس علوم و معارف اسلامی روحیه و جو معنوی حاکم است و فرصت‌های زیادی است که باید از این فرصت ها حداکثر استفاده را بیریم و در این خصوص باید توجه داشته باشیم به افراط و تفریط دچار نشویم.
یادآور می‌شود ارائه گزارش از برگزاری دوره طلاب شاغل در آموزش و پرورش و دوره سرباز طلبه‌ها که به میزبانی استان یزد برگزار شد از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.

انتهای پیام

captcha