برگزاری جشنواره عکس و شعر انقلاب در گیلان
کد خبر: 3778865
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
همزمان با دهه فجر صورت می گیرد؛

برگزاری جشنواره عکس و شعر انقلاب در گیلان

گروه فرهنگی - مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان‌ گفت: نخستین جشنواره عکس و شعر به ‌مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، دهه فجر امسال در مرکز استان گیلان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره عکس و شعر انقلاب در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، غلامرضا حسن‌پور، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان گیلان امروز، 16 دی ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به‌ مناسبت فرارسیدن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نخستین جشنواره عکس و شعر به ‌همت سازمان بسیج هنرمندان، معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان و سایر ارگان‌های مربوطه در استان برگزار می‌شود.

وی از مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در این جشنواره خبر داد و افزود: علاقمندان برای شرکت در جشنواره شعر و عکس باید آثار خود را تا 5 بهمن ماه به دبیرخانه ارسال کنند.

مسئول بسیج هنرمندان گیلان محورهای جشنواره در بخش عکس را سبک زندگی اسلامی و گیلان در گذر زمان اعلام کرد و گفت: هنرمندان گیلانی و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در بخش عکس به موضوعاتی نظیر چهل سال انقلاب در گیلان،‌ طبیعت و ابنیه تاریخی و مذهبی این استان اختصاص دهند.

این مسئول فرهنگی موضوعات و محورهایی که توسط دبیرخانه جشنواره در بخش شعر برگزیده شده است را نیز برشمرد و تصریح کرد: چهل سالگی انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی،‌ مدافعان حرم، دفاع مقدس، مقاومت فلسطین، مقاومت یمن، مقابله با جنگ نرم دشمن و مقابله با تحریم‌ها از جمله این محورهاست.

برگزاری جشنواره عکس و شعر انقلاب در گیلان

وی از جمع‌آوری آثار ارسال شده به دبیرخانه و انتخاب نفرات برگزیده خبر داد و خاطرنشان کرد: با برگزاری مراسمی در 16 بهمن ماه از برگزیدگان جشنواره شعر و عکس گیلان در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم‌الانبیاء(‌ص) رشت تجلیل و جوایزی به هر یک از آنان اهدا می‌شود.

حسن‌پور با اشارهبه اهداف برگزاری جشنواره شعر و عکس گیلان، متذکر شد: با برپایی این جشنواره بزرگ علاوه بر احیای مجدد موضوعات هنری مغفول مانده،‌ در آستانه فرارسیدن آیین چهل سالگی انقلاب اسلامی فضایی مناسب جهت نقش‌آفرینی هنرمندان فراهم می‌شود.

وی افزایش سطح کمی و کیفی فعالیت‌های هنری و ایجاد محیطی جهت رقابت موثر بین هنرمندان را از دیگر مزایای جشنواره شعر و عکس خواند و اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، هنر بهترین وسیله برای نشر اندیشه‌های متعالی است؛ بنابراین باید از این ابزار بهینه استفاده کنیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گیلان از همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان،‌ رئیس اداره ارشاد شهرستان رشت و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت تقدیر کرد و یادآور شد: از تمام هنرمندان خطه گیلان تقاضا دارم با تهیه آثار خود در جشنواره شعر و عکس استان شرکت فعال و پویایی داشته باشند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
می گیلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۸:۵۰
0
0
ممنون از اطلاع رسانی

می گیلان - www.meegilan.ir
captcha