عضویت ۴۲ هزار یزدی در ۸۱۱ کانون مسجد
کد خبر: 3779292
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴

عضویت ۴۲ هزار یزدی در ۸۱۱ کانون مسجد

گروه اجتماعی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان یزد از عضویت ۴۲ هزار نفر در ۸۱۱ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد صبح امروز، 17 دی ماه در نشست خبری با موضوعات جشنواره روح خدا، مسابقات قرآنی مدهامتان، دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: مسجد یک پایگاه است هم در انجام مناسک و هم حوزه احتماعی که مردم را هدایت می‌کند؛ لذا مدیریت آن کار سختی است و در این زمینه امام جماعت نقش بسزایی در مباحث مدیریتی دارد و هم اینکه بحث محتوایی را به درستی نهادینه نماید.
گرجی افزود: مسئولان هیات امنا و کانون های فرهنگی هنری که به عنوان بازوی فرهنگی هستند، در دیگر قسمت‌های این پازل قرار دارند و باید همگرایی داشته باشند تا مسجد شایسته و بایسته نقش خود را ایفا کند به نحوی که می‌بینیم گرم ترین نماز مساجد مربوط به مساجدی است که امام جماعت مردمی‌تر بوده‌اند.

اعلام برنامه‌های ایام‌الله فجر کانون‌های مساجد یزد
مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد بیان کرد: کمیته دهه فجر انقلاب اسلامی در مساجد تشکیل شده و برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفت که به این مناسبت اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: برای اینکه تبلیغ و ترویج انقلاب اسلامی به خوبی انجام شود باید در قالب هنر برنامه‌ها را انجام داد و این کار در کانون‌های فرهنگی هنری برای ما مهم است که با استفاده از هنر گزاره‌های دین را به مخاطبان برسانیم.
حجت‌الاسلام گرجی برگزاری شب شعر انقلاب که همچنین از برنامه جنبی جشنواره کشوری روح خدا است و با همکاری بسیج هنرمندان استان انجام می شود، اجرای طرح سینمای انقلاب، اکران فیلم های جشنواره عمار را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: به مناسبت سالروز ورود امام خمینی (ره) طرح آواها و نغمه‌های آسمانی در 12 بهمن ماه ساعت نه و نیم صبح همزمان با سراسر کشور با حضور 1400 نفر در استان یزد اجرا می‌شود.

ایجاد 600 ستاد مردمی در مساجد استان یزد
وی از ایجاد 600 ستاد مردمی در مساجد استان خبرداد و بیان کرد: اقدامات باید مردمی باشد چرا که گاهی که اقدامات دولتی است، باعث به تنگنا بردن فعالیت‌ها می‌شود و اگر مردمی باشد نتیجه‌ای بهتری حاصل خواهد شد و ما در مساجد ستاد دهه فجر به عهده کانون‌های فرهنگی هنری گذاشته شده است.
گرجی طرح «دیروز، امروز و فردا» را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در 5 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره کشوری روح خدا در سال جاری گفت: این جشنواره در بخش‌های اپلیکیشن، نرم افزار، موبایل، سرود، کتابخوانی، مقاله نویسی، خاطره نویسی و در بخش ویژه حمایت ملی، حمایت از کالای ملی برگزار خواهد شد.
مسئول کانون‌های مساجد استان یزد برگزاری طرح کاروان دانایی در دهه فجر را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: این برنامه ابتکاری است از کانون مساجد یزد که در سطح کشور مطرح شده و آنچه نیاز جامعه امروزی است و دغدغه متولیان فرهنگی بحث مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی است و با توجه به اینکه در استان یزد بحث پایتخت بودن در کتاب خوانی مطرح است این برنامه در حال اجراست.

برگزاری جشنواره کشوری روح خدا در یزد
وی ادامه داد: در هر منطقه کانون فرهنگی هنری در حال فعالیت است و با  امضای تفاهم‌نامه با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان طرح کاروان دانایی در حال اجراست که در قالب این طرح اعضای کانون ها عضو کتابخانه و متناسب با ماموریت و با رویکرد قشر خاکستری اقدامات با حضور متخصصان انجام می شود اجرای برنامه های نظیر قصه خوانی، حافظ خوانی، مشاوره و .... در حاشیه این طرح اجرا می شود.
گرجی با اشاره به اینکه با توجه به تقارن دهه فجر امسال با ایام فاطمیه برنامه بصیرت فاطمی و لایتمداری با تکیه بر خطبه حضرت فاطمه (س) از دیگر برنامه هاست افزود: دوره آموزشی سه شنبه های تجربه ابتکاری استان یزد نیز در حال اجراست که در این طرح مدیران کانون ها و یا رابطان حضور می یابند و در راستای اقدامات فرهنگی به بحث و گفت‌و‌گو می پردازند.
وی برگزاری طرح قرار دانایی، طرح شنبه های کتاب در مساجد، نشست تخصصی انقلاب اسلامی به روایت هنر را از دیگر برنامه ها برشمرد و یادآور شد: اجرای تئاتر آزادراه توسط کانون حضرت رقیه امامشهر، نمایشگاه عکس اربعین و طرح اردوی مجازی از دیگر اقداماتی است که در سال جاری انجام شد.

عضویت 42 هزار نفر در کانون‌های مساجد یزد
مسئول کانون های مساجد استان یزد با اشاره به اینکه تمام اطلاعات کانون های فرهنگی هنری در پرتال بچه های مسجد ثبت می شود گفت: تاکنون در سطح استان 42 هزار نفر عضو کانون های فرهنگی هنری شده اند ولی چون ثبت نام به صورت آنلاین در حال انجام است، هر لحظه امکان تغییر این آمار وجود دارد.
وی ادامه داد: همچنین 811 کانون فرهنگی هنری در سطح استان در حال فعالیت است که در ابرکوه 1004 کانون، اردکان 900 کانون، اشکذر 1051 کانون، بافق 637 کانون، بهاباد 554 کانون، تفت 1561 کانون، خاتم 6721 کانون، میبد 1605 کانون، مهریز 3285 کانون و یزد نزدیک به 25 هزار کانون دارد.
حجت الاسلام گرجی افزود: برای تمامی اعضا کارت عضویتی صادر می شود که چندمنظوره است و می توانند از تخفیفات ویژه در سطح کشور که طرف قرارداد با کانون های مساجد هستند، بهره مند شوند.

اجرای گروه سرود اعضای کانون‌های مساجد در دهه فجر
علی زباندان، کارشناس فرهنگی کانون های مساجد استان یزد نیز در این نشست گفت: همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی ره به فرودگاه مهرآباد اجرای گروه سرود اعضای کانون های مساجد را خواهیم داشت که در کل کشور در قالب چهل هزار نفر با اجرای سرودهای «خمینی ای امام»، «سرود چهلمین سالگرد انقلاب»، «سرود ملی کانون های مساجد کشور» اجرا می شود.
وی ادامه داد: این اجرا در استان یزد با تعداد یک هزار و 400 نفر از اعضای کانون های مساجد و در پنج منطقه یزد، خاتم، بافق، ابرکوه و میبد در روز 12 بهمن ماه ساعت 9:30 صبح در فرودگاه یزد اجرایی می شود.

انتهای پیام

captcha