موسسه قرآنی نسیم حیات مراغه در آستانه تعطیلی
کد خبر: 3779681
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

موسسه قرآنی نسیم حیات مراغه در آستانه تعطیلی

گروه موسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل موسسه نسیم حیات شهرستان مراغه بیان کرد: این موسسه یک مرکز مردم‌نهاد است که فعالیت‌هایش را با کمک خیرین قرآن‌دوست پیش می‌برد، اما متأسفانه دوسالی است که این کمک‌ها قطع شده است.

به گزارش ایکنا؛ موسسه قرآنی «نسیم حیات» شهرستان مراغه از سال 89 فعالیت‌هایش را آغاز کرده است.

این مرکز مردمی، فعالیت‌هایش را با کمک خیرین قرآن‌دوست پیش می‌برد، اما دوسالی است که حتی این کمک‌ها نیز قطع شده است و دلیل آن از سوی مسئول این موسسه این‌گونه بیان شد که مسئولان و خیران بیشترین توان و تمرکز خود را بر روی مراکز استان می‌گذارند و مراکزی که در شهرستان‌ها و روستاها فعالیت می‌کنند، نادیده گرفته می‌شوند.

احمد کتابچی، مدیرعامل موسسه نسیم حیات بیان کرد: متأسفانه امروزه نگرش‌ها متفاوت شده است. اگر کسی بخواهد مسجد بسازد به او می‌گویند: مدرسه بساز، اگر بخواهد مدرسه بسازد، به او می‌گویند: چرا شما می‌سازی، دولت باید بسازد؛ خلاصه آنقدر دلایل می‌آورند تا نظر خیّر را تغییر دهند.

کتابچی اظهار کرد: جدیداً طی باورهای غلط، صرفاً کمک به بیماران، فقیران و موارد این چنینی را مطرح می‌کنند و کمک به جامعه قرآنی و تربیت قرآن‌آموزان به حاشیه رفته است. این در صورتی است که اگر جامعه اصلاح و اخلاق و سبک زندگی قرآنی اجرا شود، بسیاری از مشکلات، بیماری‌ها و بیکاری‌ها برطرف می‌شود.

مدیرعامل موسسه نسیم حیات تصریح کرد: متأسفانه از امور قرآنی، صرفاً مسابقه آن باقی مانده است، حتی اساتید و نخبگان قرآنی که از چنین موسسات و شهرهایی برخواسته‌اند دیگر به این مناطق بازنمی‌گردند و کمکی به ما در زمینه مالی و یا حتی تدریس برای قرآن‌آموزانمان نمی‌کنند. 

از آنجایی که هزینه‌های این مرکز قرآنی تأمین نمی‌شود، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی آن دوسالی است که متوقف شده و کلاس‌ها و جلسات عمومی مانند قرائت و تفسیر قرآن، محافل و مجالس، برگزاری برنامه‌های انس با قرآن در دهه محرم و تفسیر قرآن در روزهای ماه مبارک رمضان از جمله برنامه‌های این مرکز است.

یادآوری می‌شود، دفتر مرکزی این موسسه در شهرستان مراغه، خیابان سعدی، کوچه شهید نی‌ساری قائم، پلاک 22 واقع است.

انتهای پیام  

captcha