مسجدی که شهرتش مدیون مراسم ترحیم چهره‌ها نیست/ از مسلمان‌شدن اتباع خارجی تا سه‌شنبه‌های مهدوی
کد خبر: 3780005
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸

مسجدی که شهرتش مدیون مراسم ترحیم چهره‌ها نیست/ از مسلمان‌شدن اتباع خارجی تا سه‌شنبه‌های مهدوی

مسجد جامع شهرک غرب، اکنون صرفا به خاطر برگزاری مراسم ترحیم شخصیت‌های نام‌آشنا مشهور نیست بلکه پایگاه اصلی دین‌مداری و انقلابی‌گری در شهرک قدس است.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: مسجد جامع شهرک غرب در میان بیشتر افراد به عنوان مسجد برگزارکننده مراسم ترحیم شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، علمی و ورزشی شناخته می‌شود که البته این موضوع، پر بیراه نیست.

نگاهی به فهرست مراسم ترحیمی که در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شده است این واقعیت را برای همگان ملموس می‌کند: منصور پورحیدری، عزت الله انتظامی، سیدعلی صدر و سیدضیاءالدین دری.

مسجد جامع شهرک غرب برای یک ساعت و 30 دقیقه برگزاری مراسم ترحیم، مبلغ چند میلیونی دریافت می کند و این درحالی است که این مبلغ برای سایر مساجد تهران، بین 200 هزار تا 600 هزار تومان است. البته یکی دو مسجد دیگر مانند مسجد نور میدان فاطمی هستند که مبلغ بالایی دریافت می کنند و در این زمینه، شباهت عجیبی به جد جامع شهرک غرب دارند.

ذکر این نکته ضروری است که طبق مشاهدات خبرنگار ما مسجد جامع شهرک غرب، هم سالن بسیار زیبا و مناسبی برای برگزاری مراسم ترحیم دارد و هم اینکه، سرویس دهی آن به شرکت کنندگان در مراسم ترحیم، بسیار عالی است.

اما این همه ماجرا نیست زیرا طبق مشاهدات خبرنگار ما، این مسجد دارای امکانات و خدمات اجتماعی دیگری نیز هست. برای نمونه حوزه علمیه امام علی بن ابی طالب(ع) که «آیت‌الله سیدفتاح هاشمی تبریزی» آن را ساختند و امروزه نیز تولیت آن را برعهده دارند، جزو مدارس علمیه بسیار خوب و ممتاز در سطح استان تهران، و بلکه کشور است.

یکی دیگر از خدمات اجتماعی مسجد جامع شهرک غرب، وجود صندوق قرض الحسنه و درمانگاه بسیار مجهزی است که این درمانگاه، شبانه روزی به مردم شهرک غرب، خدمات می دهد.

به گزارش شبستان، تاکنون چندین تن از شهروندان سایر کشورها در مسجد جامع شهرک غرب و با هدایت های آیت‌الله سیدفتاح هاشمی تبریزی؛ استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه و موسس و امام جماعت این مسجد، شهادتین را گفتند و مسلمان شدند. همین چند روز پیش که خبرنگار ما برای تهیه گزارش به مسجد جامع شهرک غرب رفته بود، دو فرد استرالیایی که تحصیل کرده بودند با حضور در دفتر آیت‌الله هاشمی تبریزی، به دین شریف اسلام گرویدند.

آیت‌الله هاشمی تبریزی یکی از شاگردان برجسته مراجع تقلید عصر حاضر بودند و همه روزه در مسجد جامع شهرک غرب اقامه نماز جماعت می کنند و گره از مشکلات مردم می‌گشایند.

مسجد جامع شهرک غرب همچنین به مرکزی محوری برای نشر آموزه های قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در شهرک غرب (قدس) تهران تبدیل شده است و بسیاری از شخصیت‌های برجسته سیاسی و فرهنگی کشور مانند ‌‌آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، بارها برای سخنرانی مذهبی به این مسجد رفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ما، مدیران، دبیران و دانش آموزان منطقه شهرک غرب مرتب در این مسجد حاضر می شوند، نماز می خوانند و از فضای معنوی مسجد جامع شهرک غرب بهره مند می شود.

به گزارش شبستان، چند روز پیش، گروهی از دانش آموزان دبستان دخترانه امام صادق(ع) با حضور در مسجد جامع شهرک غرب از بخش های مختلف این مسجد دیدن کردند و آیت‌الله هاشمی تبریزی برای آنان سخنرانی، مفید و مختصری بیان کردند.

جالب است که مدارس شهرک غرب بارها در راستای اجرای طرح سه شنبه های مهدوی به مسجد جامع شهرک غرب می آیند و از فرمایشات آیت‌الله هاشمی تبریزی بهره مند می شوند.

دیدار دانشآموزان دبستان امام صادق(ع) با آ‌یت‌الله هاشمی تبریزی

سخن آخر اینکه، آیت‌الله هاشمی تبریزی چنان در مدیریت به مسجد جامع شهرک غرب و واحدهای مختلف آن، مانند حوزه علمیه امام علی بن ابی طالب(ع) و درمانگاه آن موفق بوده است که این خانه خدا، به محوری‌ترین پایگاه دین‌مداری و انقلابی‌گری در شهرک غرب تهران تبدیل شده است.

انتهای پیام

captcha