برنامه‌ریزی برای تشکیل «بانک اطلاعاتی ایده» در اردبیل
کد خبر: 3780418
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

برنامه‌ریزی برای تشکیل «بانک اطلاعاتی ایده» در اردبیل

گروه اجتماعی ـ رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای تشکیل بانک اطلاعاتی ایده در این استان خبر داد و گفت: امیدوارم به جایی برسیم تا تحقیقاتی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود، کاربردی و فناورانه شوند.

برنامه‌ریزی برای تشکیل «بانک اطلاعاتی ایده» در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حبیب ابراهیم‌پور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل امروز، ۲۲ دی‌ماه در مراسم اختتامیه رویداد شتاب با محوریت کشاورزی در دانشگاه محقق اردبیلی با مطرح کردن این سؤال که علم بهتر است یا ثروت، گفت: امروزه علم و ثروت باید در کنار یکدیگر باشند، چراکه دانشگاه باید بتواند با استفاده از علم، مدل ساخته و سپس آن مدل تجاری شود.
وی با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری ماحصل دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم هستند، اظهار امیدواری کرد: به جایی برسیم تا تحقیقاتی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود، کاربردی و فناورانه شوند.
ابراهیم‌پور با بیان اینکه اگر سه نهاد دولت، بخش خصوصی و نهاد‌های مدنی کنار هم به خوبی پیوند بخورند، توسعه آفرین خواهند بود، اظهار کرد: اکنون دولت وجود دارد، ولی خلأ اساسی ما بخش خصوصی و در ادامه نهاد‌های مدنی هستند.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در برنامه‌ها و جلسات آتی سعی ما بر این خواهد بود که بخش خصوصی را وارد میدان کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم مجمع خیرین علم و فناوری را در استان ایجاد کنیم و این مجمع متشکل از سرمایه‌گذاران و خیرینی خواهد بود که با سرمایه‌ای که در دست دارند، بتوانند از ایده‌ها حمایت کنند.
وی همچنین با اشاره به جزئیات برگزاری رویداد شتاب با محوریت کشاورزی، افزود: در این رویداد ۱۱۲ نفر شرکت‌کننده داشتیم که ۳۷ ایده مطرح شد و از این ۳۷ ایده، ۱۸ ایده مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا ۲۰ ایده دفاع شد در رای گیری مشاوران و منتوران قرار گرفت که از میان آن‌ها پنج ایده برتر انتخاب شد که این ایده‌ها در پارک علم و فناوری مستقر خواهند شد.
ابراهیم‌پور ادامه داد: ۱۵ ایده بعدی نیز می‌توانند بعد از طی مراحل داوری در مراکز رشد و پارک علم و فناوری مستقر شوند.
رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل همچنین از برنامه‌ریزی برای تشکیل بانک اطلاعاتی ایده در استان خبر داد.
بهروز رزمی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اردبیل نیز با بیان اینکه امروز نسل سوم و چهارم همراه اول در تمامی شهرستان‌های استان پوشش دارد، گفت: تا به امروز ۸۳۰ روستای استان نیز از اینترنت پرسرعت برخوردار است و تا پایان سال نیز ۵۳۰ روستا به این تعداد اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه ایده‌های ارائه شده در استارت آپ‌ها قابل حمایت و پشتیبانی هستند، افزود: با تصویب معاونت نوآوری وزارت ارتباطات، می‌توانیم برای طرح‌های با موضوعات اپلیکیشن‌های بومی تا ۱۵ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد و برای طرح‌های نوآورانه تا سقف سه میلیارد تومان با نرخ ۴ الی ۱۲ درصد تسهیلات ارائه کنیم.
یادآور می‌شود، در این رویداد طرح‌های کبری علیرضایی، محسن پورزارع، یوسف جهاندیده، یوسف شکرگذار و حمیدزاده مقدم به‌عنوان پنج طرح برتر انتخاب شدند.
انتهای پیام

captcha