شست‌وشوی فرش توسط قالیشویی چه مزایایی دارد
کد خبر: 3780627
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

شست‌وشوی فرش توسط قالیشویی چه مزایایی دارد

گروه اقتصاد ــ امروزه قالیشویی‌های زیادی وجود دارند که خدمات شست‌وشو فرش و موکت را ارائه می‌دهد، بنابراین برای انتخاب بهترین قالیشویی بهتر است پیش از استفاده از خدمات قالیشویی باید را درباره این موسسات در نظر گرفت.

فرش یکی از وسایل خانه است که هم در دکوراسیون داخلی تاثیر زیادی دارد و هم سریع کثیف و آلوده می‌شود. از طرفی فرش جزء اقلام گران قیمت به‌شمار می‌رود؛ بنابراین نمی‌توان آن را هر هفته یا به‌صورت ماهانه شست‌وشو کرد و همین‌طور فرش را باید طوری نظافت کرد تا به تارو پود آن آسیب نبیند. شست‌وشوی فرش به‌صورت دستی و شخصی علاوه نیاز به انرژی و هزینه زیاد می‌تواند به فرش نیز آسیب زیادی برساند؛ بنابراین بهتر است فرش توسط موسسات تخصصی‌ای به‌نام قالیشویی شست‌وشو شود.

رپورتاژ///// صبح یکشنبه ارسال شود////شست‌وشوی فرش توسط قالیشویی چه مزایایی دارد

نکاتی که باید قبل از انتخاب قالیشویی بدانید
امروزه قالیشویی‌های زیادی وجود دارند که خدمات شست‌وشو فرش و موکت را ارائه می‌دهد؛ بنابراین برای انتخاب بهترین قالیشویی بهتر است پیش از استفاده از خدمات قالیشویی باید را درباره این موسسات در نظر گرفت.

سابقه قالیشویی
یکی از مشخصاتی که کیفیت خدمات قالیشویی را نشان می‌دهد؛ سابقه قالیشویی است؛ چرا که قالیشویی‌های با سابقه معمولا خدمات بهتری را نسبت به دیگر قالیشویی‌ها ارائه می‌دهد.

خدمات قالیشویی

معمولا قالیشویی‌های با کیفیت، تنها خدمات شست‌وشوی فرش را ارائه نمی‌دهند؛ بلکه بسیاری از آن‌ها خدمات دیگری مانند رفوگری، پرداختکاری، لکه‌برداری، اعلاشویی، ترمیم ریشه و رفع سوختگی را نیز انجام می‌دهند؛ بنابراین در زمان انتخاب قالیشویی بهتر است از موسسه قالیشویی استفاده کرد که خدمات بیشتری را ارائه می‌دهد؛ چرا که اگر فرش علاوه بر کثیفی، مشکلات دیگری داشته باشد آن را بر طرف می‌کنند.

فعالیت مجاز و داشتن پروانه کسب قالیشویی

کارخانجات قالیشویی که به‌صورت قانونی فعالیت می‌کنند؛ مجوز کسب دارند. از طرفی عضویت در اتحادیه قالیشویان نیز مهم است؛ چرا که اتحادیه قالیشویات بر کسب و کار و کیفیت خدمات قالیشویی‌های زیر مجموعه خود نظارت می‌کند.

نوع مواد شیونده و دستگاه‌های قالیشویی

از آن‌جایی که فرش‌ها از الیاف گوناگونی بافته می‌شوند باید مواد شیونده برای شست‌وشو آن‌ها به‌کار رود که به بافت فرش آسیب نرساند. به این ترتیب قالیشویی‌ها باید در کنار شست‌وشوی دستی جهت فرش‌های ابریشمی و دستبافت از دستگاه‌های مکانیزه قالیشویی نیز استفاده کنند.

هزینه قالیشویی

قبل از انتخاب نهایی قالیشویی هزینه و قیمت آن را با دیگر موسسات قالیشویی مقایسه کنید؛ بعضی از قالیشویی‌ها در قبال خدماتی که انجام می‌دهند هزینه بسیار کمی دریافت می‌کنند که ممکن است از مواد شیونده مناسبی برای شست‌وشوی فرش‌ها استفاده نکنند؛ بنابراین قبل از استفاده از خدمات موسسات قالیشویی‌های مختلف را در نظر بگیرید.

روش‌های مختلفی که در قالیشویی‌ها استفاده می‌شود

هر چند قالیشویی‌ها کم و بیش خدمات یکسانی انجام می‌دهند؛ اما از روش‌های مختلفی برای شست‌وشو فرش استفاده می‌کنند که ممکن است در انتخاب قالیشویی تاثیر داشته باشند.

قالیشویی‌هایی که از شامپو فرش استفاده می‌کنند

استفاده از شامپو فرش برای نظافت فرش‌ها یکی از روش‌های قدیمی برای شست‌وشو فرش‌ها می‌باشد. شامپو فرش برای شست‌وشوی فرش و موکت‌های سنگین گزینه مناسبی است. از طرفی شامپو فرش‌ معایبی نیز دارد؛ چرا که کف زیادی را روی فرش باقی می‌گذازد که باعث می‌شود فرش دیرتر خشک شود.

رپورتاژ///// صبح یکشنبه ارسال شود////شست‌وشوی فرش توسط قالیشویی چه مزایایی دارد

شست‌وشوی فرش با بخارشویی

در روش بخارشویی از آب جوشی با فشار بالا برای تمیز کردن فرش و استفاده می‌کنند. در این تکینیک ابتدا مواد شیونده روی فرش ریخته شده و سپس فرش به وسیله دستگاهی با فشار بخار بالا شسته می‌شود و در نهایت خشک می‌شود. شست‌وشو فرش با روش بخار شویی معمولا برای فرش‌هایی با آلودگی زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چرا که ممکن است به بافت فرش آسیب بزند.

خشک‌شویی فرش

خشک‌شویی فرش یکی از روش‌هایی است که در آن فرش خیس نمی‌شود؛ به‌همین دلیل در قالیشویی‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در خشک‌شویی فرش ترکیباتی به‌کار می‌روند که مانند اسنفجی کوچک روی فرش حرکت کرده و گرد و خاک آن را به خود می‌گیرند. از طرفی این روش هر چند بسیار مقرون به‌صرفه است و به بافت فرش آسیب نمی‌رساند؛ اما برای فرش‌های بسیار کثیف مناسب نمی‌باشد؛ چرا که آلودگی آن‌ها مدتی بعد بر می‌گردد.

خدمات مبل‌شویی در قالیشویی

مبل یکی دیگر از وسایل خانه است که در زیبایی آن تاثیر زیادی می‌گذارد. مبل نیز مانند فرش به سرعت کثیف و آلوده می‌شود و به نظافت نیاز دارد. تمیز کردن و شست‌وشوی مبلمان با دستگاه به‌نام مبل‌ شویی انجام می‌شود. دستگاه مبل ‌شویی کاربردهای زیادی دارد. با استفاده از این دستگاه تمام آلودی و رد و غبار از روی پارچه مبل جدا می‌شود. از طرفی استفاده از دستگاه مبل ‌شویی باعث افزایش طول عمر پارچه مبلمان نیز می‌شود؛ چرا که در روش‌های قدیمی معمولا از مواد شیونده برای نظافت پارچه مبل استفاده می‌شود که به مرور زمان پارچه مبل را می‌پوساند.
این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

انتهای پیام

captcha