دشمن از راهی نفوذ می‌کند که ما کم گذاشته‌ایم
کد خبر: 3780784
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

دشمن از راهی نفوذ می‌کند که ما کم گذاشته‌ایم

گروه فرهنگی - یکی از کارشناسان دینی با انتقاد از وضعیت امام‌شناسی در جامعه گفت: در حال حاضر شاهد برخی توهین‌ها از سوی دشمن هستیم که ریشه آن به نشناختن ما از اهل‌بیت(ع) برمی‌گردد چرا که دشمن از خندقی می‌پرد که ما کم گذاشته‌ایم.

دشمن از راهی نفوذ می‌کند که ما کم گذاشته‌ایمبه گزارش ایکنا از قزوین، به مناسبت سالروز میلاد بانوی صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، مراسم جشنی روز گذشته، 22 دی‌ماه با حضور بانوان در مسجد امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.
خرازی، از کارشناسان دینی در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه حضرت زینب(س) اظهار کرد: آن حضرت در سن ۵۵ سالگی به واقعه عاشورا رسید و ۲ سال بعد رحلت نمود؛ لذا نیاز است ویژگی‌های بارز آن حضرت در طول عمر شریفشان را محدود به وقایع عاشورا نکنیم چرا که تجلی شخصیت ایشان در عاشورا است.
وی ادامه داد: عقیله بنی‌هاشم خداشناسی را در حد اعلا داشتند و در زندگی خویش نیز قدم‌به‌قدم با معصومین پیش می‌روند.
خرازی با بیان اینکه اگر در مصائب و مشکلات هم خداوند را عادل بدانیم آن زمان هنر کرده‌ایم، تصریح کرد: حضرت زینب(س) در اوج مصائب باز هم خداوند را عادل می‌داند و می‌فرماید جز زیبایی چیزی ندیدم.
وی افزود: امام‌شناسی حضرت زینب(س) بسیار پررنگ است و ایشان اعتقاد کاملی به نقش و جایگاه امام داشتند اما متأسفانه بسیاری از ما امام را برای خود می‌خواهیم تا حاجاتمان را برآورده کنند این در حالی است که امام‌شناسی حقیقی آن است که ببینیم امام از ما به‌عنوان شیعه چه می‌خواهد و در آن مسیر قدم برداریم.
این کارشناس دینی با انتقاد از وضعیت امام‌شناسی در جامعه گفت: در حال حاضر شاهد برخی توهین‌ها از سوی دشمن هستیم که ریشه آن به نشناختن ما از اهل‌بیت برمی‌گردد چرا که دشمن از خندقی می‌پرد که ما کم گذاشته‌ایم.
وی اضافه کرد: قرآن‌شناسی حضرت زینب(س) و مفسر آیات روح‌بخش قرآن بودن در کنار خطیب بودن و مدیرت والای کاروان حسینی بعد از وقایع روز عاشورا از دیگر ویژگی‌های این بانوی اسلام می‌توان نام برد.
خرازی با تأکید بر لزوم خودسازی گفت: اینکه بانوی دشت کربلا در ظاهر اسیر بودند اما مدیریت کاروان عاشورا را در اوج بحران بر عهده داشتند و از موضع قدرت وارد شده و با مدیریت خود توانستند چهره ظالم را عیان و هدف قیام امام خویش را در تاریخ روشن سازند.
وی یادآور شد: از دیگر ویژگی‌های آن حضرت می‌توان به نقش تربیت فرزند ایشان اشاره کرد که نتیجه آن این شد که فرزندانشان در روز عاشورا جزء یاران اباعبدالله الحسین (ع) بوده و به شهادت رسیدند.
این بانوی کارشناس با یادآوری این نکته که اوج هدف زندگی حضرت زینب(س) در رسیدن به ارزش‌های معنوی بود، بیان کرد: تربیت فرزندان صالح از مهم‌ترین وظایف بانوان است که در محور خانواده شکل می‌گیرد که مادر محور آن است، از این‌رو نیاز است بانوان نیز وظایف خود را به‌درستی شناخته و نسبت به آن غفلت نداشته باشند.
وی ادامه داد: غرب به دنبال آن است که بانوان را از بستر خانواده دور سازد و برای این منظور کسانی چون بازیگران و خواننده‌ها و امثال آن‌ها را به‌عنوان الگو معرفی می‌کند در حالی که ما الگوهای بسیار پررنگ‌تر و مهم‌تری چون حضرت زینب (س) را در پیش روی خویش داریم.
خرازی در پایان با تأکید بر اینکه باید در سیره حضرت زینب (س) دقت کرد، خاطرنشان کرد: باید خود را سنجیده و ببینیم چه میزان آن حضرت را الگوی خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

captcha