اساس انقلاب اسلامی بر پایه توسعه دین‌مداری است
کد خبر: 3781040
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

اساس انقلاب اسلامی بر پایه توسعه دین‌مداری است

گروه سیاسی - نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اساس انقلاب اسلامی بر پایه توسعه دین‌مداری بوده و به رهبری روحانیت و حضور مردم به پیروزی رسیده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان شامگاه گذشته، 23 دی‌ماه در نشست استاندار کردستان با علما و روحانیون استان اظهار کرد: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امری است که روحانیت باید نگاه ویژه‌تری نسبت به آن داشته باشد.
وی افزود: انقلاب در شرایط خاص جهان شکل گرفت، شرایطی که قرن‌ها شیاطین دست بدست هم دادند نام خدا را محو کنند و انسان را به سمت دنیا پرستی و انسان محوری پیش ببرند.
آیت‌الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه در آن شرایط که احساس پیروزی می‌کردند و لیبرالیسم و کمونیسم علیه خدا با هم ساخته بودند، بیان کرد: انقلاب اسلامی به جنگ هر دو بر خاست و آنها را شکست داد.
وی عنوان کرد: تشکیل حکومت اسلامی که حاکمیت از آن خدا و قوانین اسلامی، شرایطی بود که قدرت های شیطانی تصور آن را نمی کردند آن هم حاکمیتی که در مقابل آنها بایستد و توسعه یابد.
نماینده ولی فقیه در کردستان تأکید کرد: حرکت هایی که امروز با نام مبارزه با سرمایه داری رشد یافته شورشی علیه تفکر امانیستی و امپریالیستی است، چون تفکر اسلامی با وجود آن همه هجمه و حتی ساختن بدل موفق به کنترل آن نشدند و اینک در حال پیشروی است.
وی با اشاره به اینکه ایجاد جنگ روانی و اختلاف از برنامه‌های دشمنان است، گفت: انقلاب اسلامی به کوری چشم همه دشمنان پیشرفته شده و پیش می رود و در همه جهات با وجود نامردمی‌های دشمنان و مزدورانش رشد کرده است.
آیت‌الله حسینی شاهرودی افزود: اختلافات قومی، مذهبی، سیاسی و حزبی را ایجاد می‌کنند تا به هر نحوی ما را جدا کنند از این رو باید به مسایل اجتماعی حساس تر باشیم و روحانیت در مقابله با این آسیب ها نقش پر رنگ تری ایفا کنند.
ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان نیز در این نشست گفت: انقلاب اسلامی ایران توانست نظامی را به بشریت معرفی کند که سرلوحه و الگویی برای همه مظلومین جهان است.
وی عنوان کرد: در عرصه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی دشمنان با کمک 37 کشور آمدند تا انقلاب را از بین ببرند اما خداوند پشت این نظام بود و تاکنون نیز توانسته با اقتدار در مقابل همه دسیسه‌ها ایستادگی کند.
ماموستا رستمی با اشاره به نقش روحانیت در جامعه یادآور شد: این قشر قدرت تأثیرگذار اجتماعی و دعوت کننده جامعه هستند و باید مردم را به زندگی دور از آلودگی و ناپاکی دعوت کنند.
انتهای پیام

captcha