تقارن ایام فاطمیه و دهه فجر؛ زمینه‌ای برای تبیین دستاوردهای معنوی انقلاب
کد خبر: 3781424
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

تقارن ایام فاطمیه و دهه فجر؛ زمینه‌ای برای تبیین دستاوردهای معنوی انقلاب

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و دهه فجر گفت: تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه زمینه‌ای مناسب برای تبیین دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی است.

تقارن ایام فاطمیه و دهه فجر؛ بستری برای تبیین دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی

حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به تقارن دهه‌ فجر و چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با ایام فاطمیه، اظهار کرد: تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه زمینه‌ای مناسب برای تبیین دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی است.
وی افزود: در روایات نقل شده است که پیامبراکرم(ص) دست حضرت فاطمه زهرا(س) را می‌بوسیدند و شیعیان و همچنین اهل سنت نقل کرده‌اند که حضرت محمد(ص) به احترام حضرت صدیقه کبری(س) از جا برمی‌خاستند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین داداش‌زاده ادامه داد: این بانو به اندازه‌ای عظمت داشتند که حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) که برترین مخلوق عالم هستند در برابر آن بانوی بزرگوار احترام می‌کردند و ایشان را «ام‌ابیها» می‌نامیدند، اما این بانو با این همه عظمت تمام هستی خود را در راه ولایت فدا کردند.
وی با اشاره به برگزاری برخی از برنامه‌های متناسب با ایام فاطمیه گفت: برگزاری مراسم عزاداری، برپایی نمایشگاه فاطمیه و دستاوردهای انقلاب، برگزاری نخستین دوره مسابقات تیراندازی و تنیس روی میز ویژه اعضای هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) در استان، مراسم سخنرانی با موضوع سبک زندگی فاطمی، همایش روحانیان مستقر در رابطه با تبیین دستاوردهای انقلاب در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های اجرایی این اداره‌کل در ایام دهه فجر سال جاری است.
انتهای پیام

captcha