آذربایجان غربی از امنیت کامل برخوردار است/امنیت مرزها؛ مرهون همدلی مرزبانان و مرزنشینان
کد خبر: 3781631
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸

آذربایجان غربی از امنیت کامل برخوردار است/امنیت مرزها؛ مرهون همدلی مرزبانان و مرزنشینان

گروه سیاست و اقتصاد-فرمانده مرزبانی کل کشور با اشاره به اینکه امروز اگر در مرزها امنیت را مشاهده می‌کنیم، ناشی از هماهنگی و همدلی بین مرزبانان و مرزنشینان است، گفت: آذربایجان غربی به ویژه مناطق مرزنشین استان، مستعد سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی است و هیچ جای ناامنی وجود ندارد.

آذربایجان غربی از امنیت کامل برخوردار است/امنیت مرزها؛ مرهون همدلی مرزبانان و مرزنشینان

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی کل کشور، ظهر امروز، 25 دی ماه، در حاشیه تکریم از فرمانده مرزبانی استان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استان آذربایجان غربی، بیش از هزار کیلومتر مرز با سه کشور آذربایجان، ترکیه و عراق دارد، با توجه به وضعیت کشورهای همجوار، گاها ترددهای غیرمجاز در قالب قاچاق، شرارت‌ها و ناامنی‌ها را داریم.
وی ادامه داد: طی چند سال گذشته این امر به خوبی مدیریت شده و اقدامات خوبی در بحث استقرار و پایش مرزی صورت گرفته و با همکاری سایر سازمان‌ها از جمله دستگاه قضایی، دستگاههای امنیتی و سپاه پاسداران، اقدامات خوبی انجام شده است.
رضایی با اشاره به اینکه اقدامات دیپلماسی بسیار خوبی را نیز با کشورهای آذربایجان و ترکیه داریم، خاطرنشان کرد: امسال سه نشست در سطح ملی با ترکیه داشتیم و با عراق نیز اینگونه بوده است، در موضوع قاچاق و کوله‌بری، کوله‌بران مورد حمایت ما هستند، کوله‌بر یک تعریفی داشته و مسیر، زمان و نفر آن مشخص بوده و جنسی که حمل می‌کند نیز کاملا مشخص است.
وی تصریح کرد: فردی که نیمه شب، در ارتفاعات و دره‌ها، با مواردی همچون کالاهای ضدفرهنگی، سلاح و مهمات دیده می‌شود، کوله‌بر نیست و قانون اینگونه وضع شده که هرگونه تردد غیرمجاز در مرز، جرم تلقی می‌شود، کسی که نیمه شب با آن روند و تجهیزات، تردد می‌کند، هیچگاه به آنان کوله‌بر گفته نمی‌شود و در واقع قاچاقچیان و اشرار مسلح بوده و ناامن‌کننده هستند و ما به عنوان مسئولان مرزبانی باید با آنان مقابله کرده و از تردد آنان جلوگیری به عمل آوریم.
فرمانده مرزبانی کل کشور افزود: در فضای مجازی و در برخی مصاحبه‌هایی که ناآگاهانه صورت می‌گیرد، این افراد را کوله‌بر جلوه می‌دهند، در حالی که این افراد، فقط مخل امنیت کشور هستند و کسی که به سمت ماموران رسمی مرزبانی تیراندازی کرده و مشروبات الکلی با خود حمل می‌کند، کوله‌بر نیست و باید اذهان عمومی در رابطه با کوله‌بری روشن شود تا بدانند کوله‌بران واقعی چه کسانی بوده و مورد حمایت هستند.
وی تاکید کرد: امروز اگر در مرزها امنیت را مشاهده می‌کنیم، ناشی از هماهنگی و همدلی بین مرزبانان و مرزنشینان است، آذربایجان غربی به ویژه مناطق مرزنشین استان، مستعد سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی است و هیچ جای ناامنی وجود ندارد.
انتهای پیام

captcha