برپایی کارگاه آموزشی «سبک زندگی اسلامی» در آشخانه
کد خبر: 3781925
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷

برپایی کارگاه آموزشی «سبک زندگی اسلامی» در آشخانه

گروه اجتماعی- چهارمین کارگاه آموزشی «سبک زندگی اسلامی‌، دوری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد» برای بانوان 15 تا 50 سال اهل سنت روستای اینچه سفلی در شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

برپایی کارگاه آموزشی «سبک زندگی اسلامی، دوری از آسیب‌های اجتماعی» در آشخانه

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حسین خلیل زاده ، فعال اجتماعی حوزه پیشگیری از اعتیاد امروز 26 دی ماه در این کارگاه آموزشی اظهارکرد: والدین می‌توانند مهارت «نه گفتن» و مقاومت در مقابل خواسته‌های خلاف دیگران را به فرزندان عملاً آموزش دهند.
وی افزود: مهم‌ترین نهاد اجتماعی که در پیشگیری از اعتیاد می‌تواند بسیار مؤثر باشد، خانواده بوده و این در حالیست که پیشگیری از اعتیاد در مراکز مختلفی از جمله مدرسه، محل کار، منطقه و محل سکونت انجام می‌شود اما خانواده در بالاترین درجه اهمیت و حساسیت قرار دارد.
خلیل زاده ادامه داد: والدین نخستین کسانی هستند که شخصیت فرزندان را شکل می‌دهند، بنابراین محیط خانوادگی مناسب، سبب شکل‌گیری و رشد سلامت فرزندان می‌شود و محیط خانوادگی نامناسب، می‌تواند آسیب‌های روانی و شخصیتی جبران ناپذیری را به فرزندان وارد کند.
وی درادامه  با طرح این سئوال که والدین چگونه می توانند درپیشگیری ازمصرف مواد مخدرتوسط فرزندانشان سهیم باشند تصریح کرد: والدین هرخانواده درزندگی فرزندانشان و نسلهای بعدی خود تاثیری انکارناشدنی دارند ومی توانند با اتکا به ویژگی‌های مثبت خانواده درپیشگیری ازرفتارهای پرخطر وناسالم فرزندانشان نقش داشته باشند.
کارشناس حوزه پیشگیری ازمواد مخدر اضافه کرد: یکی از ویژگیهای خانواده می تواند فرزندان را درمقابل مصرف مواد ایمن نگه دارد پیوندهای خانوادگی است ، که این پیوندهای نیرومند بین والدین وفرزندان به کودکان ونوجوانان کمک می کند تا احساس ایمنی ، عطوفت وحمایت داشته باشند .
وی افزود: این پیوندها ، محیط قابل اعتماد را ایجادمی کند که درآن فرزندان می توانند شادباشند واز زندگی درکنارخانواده لذت ببرند.
خلیل زاده کارشناس اجتماعی گفت: والدین همیشه از مهم‌ترین الگوهای زندگی فرزندان خود هستند ، و والدین می‌توانند مهارت “نه گفتن” و مقاومت در مقابل خواسته‌های خلاف دیگران را به فرزندان عملاً آموزش دهند.
انتهای پیام.

captcha