طرح تفسیر جزءهای ۵ و ۶ قرآن در خانه‌های نور بوشهر
کد خبر: 3781931
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

طرح تفسیر جزءهای ۵ و ۶ قرآن در خانه‌های نور بوشهر

کانون خبرنگاران نبأ ــ سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر گفت: طرح تفسیر کوتاه و مسابقه برخط جزء‌های ۵ و ۶ قرآن کریم ویژه اعضای کانون‌های مساجد این استان با استقبال خوبی مواجه شده و در خانه‌های نور در حال برگزاری است.

طرح تفسیر جزءهای ۵ و ۶ قرآن در خانه‌های نور بوشهر

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ علیرضا پولاد، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه کانون فرهنگی و هنری الغدیر برازجان مجری طرح تفسیر کوتاه و مسابقه برخط است، گفت: طرح تفسیر کوتاه و مسابقه برخط جزء ۵ و ۶ قرآن کریم ویژه اعضای کانون‌های مساجد با استقبال خوبی مواجه شده و در حال برگزاری است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر هدف از این طرح را تقویت رشته‌های آوایی و غیرآوایی در بین نوجوانان و جوانان مساجد برشمرد و افزود: این طرح شامل 60 درس در خصوص تفسیر آیات جزء 5 و 6 قرآن کریم است و قرآن‌آموزان بوشهری از تاریخ 7 دی تا 7 اسفند مهلت شرکت در دوره را دارند که هر جزء شامل 30 درس بوده و محتوای آموزشی آن که شامل کتاب درسی و سؤالات و محتوای دیجیتالی است؛ از طریق سایت www.abrshafagh.com ارائه می‌شود.

وی با اعلام اینکه کانون فرهنگی هنری اخلاص قائم شهر استان مازندران مجری کشوری طرح مسابقه بزرگ تفسیر کوتاه جزء 5 و 6 قرآن کریم است، خبر داد: از قرآن‌آموزان آزمون پایانی به‌عمل می‌آید و به نفرات برتر جوایز ارزنده‌ای اعطاء می‌شود.

پولاد بیان کرد: این دوره‌ها در یکی از مراکز خانه‌های نور استان بوشهر ویژه تمامی سنین و عموم اقشار جامعه با نظارت خضری و محبوبه آبسته به عنوان ناظران استانی برگزار می‌شود و اعضای کانون‌های مساجد، افراد فعال قرآنی، متربیان خانه‌های نور و افراد شرکت‌کننده در کلاس‌های تفسیر کوتاه استان می‌توانند نسبت به شرکت در مسابقه برخط روزانه که به مدت 60 روز از 7 دی 97 برگزار می‌شود، اقدام کنند.

وی ایجاد فرهنگ توجه به ترجمه و مفاهیم قرآنی در کنار تلاوت قرآن کریم، آشنایی با معنی لغات و ترجمه آیات، ایجاد توانایی تطبیق آیات با ترجمه و معانی واژگان قرآنی و ایجاد فضای بهره‌مندی عمومی از ترجمه قرآن در مساجد را از دیگر ویژگی‌های این طرح مسابقه بزرگ تفسیر کوتاه عنوان کرد.

سیده فردوس رضوی

انتهای پیام

captcha