اولویت تربیت بر آموزش، تربیت شهروندان کارآمد و مفید را به‌دنبال دارد
کد خبر: 3782201
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

اولویت تربیت بر آموزش، تربیت شهروندان کارآمد و مفید را به‌دنبال دارد

گروه اجتماعی ـ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: اولویت تربیت بر آموزش به معنای تربیت شهروندان کارآمد و مفید برای جامعه است.

اولویت تربیت بر آموزش، تربیت شهروندان کارآمد و مفید را به دنبال داردبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی شب گذشته، 27 دی‌ماه در جلسه شورای نظارت بر مراکز آموزشی و مدارس غیردولتی استان، با اشاره به اهمیت پرداخت به مقوله تربیت در سطح مدارس اظهار کرد: اولویت تربیت بر آموزش به معنای تربیت شهروندان کارآمد و مفید برای جامعه است.
وی با بیان اینکه امروز شاهد آسیب‌های اجتماعی مختلف در سطح جامعه هستیم، گفت: برای پیشگیری از این آسیب‌ها باید مدارس در راستای آگاه‌سازی دانش‌آموزان بیش از پیش تلاش کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باید نظارت با هدف ارتقاء کیفیت مدارس آموزش از راه دور همواره در دستور کار قرار گیرد.
محمدی ادامه داد: 54 مدرسه آموزش از راه دور با پنج‌هزار و677 دانش‌آموز در استان فعال هستند که از این تعداد 47 مدرسه شهری و هفت مدرسه روستایی هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آموزش از راه دور، ظرفیتی برای تحقق اهداف والای تعلیم و تربیت و زمینه‌ساز بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش به شمار می‌رود

رعایت عدالت در برخورد با تخلفات مدارس
سیدهادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: قانون و تصمیمات شورای نظارت بر مدارس غیردولتی، فصل‌الخطاب مسائل حقوقی مدارس غیردولتی است.
وی خاطرنشان کرد: رعایت عدالت در برخورد با تخلفات احتمالی، صدور یا ابطال مجوز برای مدارس و مراکز غیردولتی باید همواره مدنظر باشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در اعطای مجوز برای مدارس و مراکز جدید باید نیازسنجی منطقه‌ای و شرایط اختصاصی منطقه لحاظ شود.
یادآور‌ می‌شود، تعداد 382 مدرسه غیر دولتی در استان وجود دارد که شامل 190 مدرسه ابتدائی، 78 مدرسه دوره اول متوسطه و 114 مدرسه دروه دوم متوسطه است.
انتهای پیام

captcha