افراد خودسر، نهضت را به فساد می‌کشند
کد خبر: 3782217
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
چهل قدم تا صبح/۲۴

افراد خودسر، نهضت را به فساد می‌کشند

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام خمینی(ره) درباره خطر افراد خودسر فرموده‌اند: «آدم‌های جاهلی هستند كه به خيال خودشان خدمت می‌‌كنند برای اسلام، لكن سر خود كارهايی می‌‌كنند كه ضرر به حيثيت اسلام می‌خورد. آنهايی كه به اسم اسلام مشغول شده‌اند به اعمال سرخودی؛ اينها كرم‌هايی هستند كه باطن اين نهضت را به فساد خواهند كشيد».

افراد خودسر؛ کرم‌هایی که نهضت را به فساد می‌کشند

به گزارش ایکنا از اصفهان، صحیفه امام(ره) حاوی سخنرانی‌ها، نوشته‌ها و شرح دیدارهای امام با مسئولان و اقشار مختلف مردم بوده که دارای محورهای سیاسی، فکری، اجتماعی و فرهنگی است. در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، برخی از مطالب این کتاب به صورت روزانه منتشر می‌شود.

من حقیقتا نگران هستم. من نگران اسلام هستم. ما اسلام را از چنگ محمدرضا درآوردیم و من خوف این را دارم كه اسلام به چنگ ما مبتلا شده باشد، به طوری كه ما هم مثل او یا بدتر از او بر سر اسلام بیاوریم. این نگرانی هست و زیاد است. آدم‌های جاهلی هستند كه به خیال خودشان خدمت می‌كنند برای اسلام، خدمت می‌كنند، لكن سر خود كارهایی می‌كنند كه ضرر به حیثیت اسلام می‌خورد. از همه اطراف به ما فشار آمده است.
هر كس یك چیزی دارد به اسم سرمایه‌داری می‌‎ریزند و می‌گیرند، و اصلا ًموازین تو كار نیست. همان طوری كه در رژیم سابق بدون میزان اسلامی و شرعی عمل می‌كردند، حالا هم بدون میزان شرعی و عقلی عمل می‌كنند، و این تاسف بسیار دارد. تأسف اینكه این نهضت به دست خود ما نهضت اسلامی نباشد. اسلامیتش را از دست بدهد. انقلاب كردیم و هر كاری دلمان می‌خواهد می‌كنیم. حجت‌شان همین است. از هركه بپرسی چرا اینطور؟ می‌گوید انقلاب كردیم. انقلاب كردیم. مال مردم را می‌رویم، می‌ریزیم. منزل مردم اموالشان را می‌گیرند به اندازه‌ای كه زن و بچه شان روی زمین می‌نشینند. حجتشان این است كه انقلاب كرده‌ایم. زمین‌های مردم را می‌گیرند، نمی‌گذارند كشت بشود. یا می‌گیرند می‌دهند دست یكی دیگر. حجتشان این است كه انقلاب كردیم. اشخاصی می‌ریزند تو خانه‌های مردم، بدون اینكه یك مجوز شرعی، یك مجوز قانونی داشته باشد، حجتشان این است كه انقلاب كردیم . معنی این [حركت] این است كه اسلام اینطور می‌گوید. انقلاب كرده‌ایم، یعنی حالا جمهوری اسلامی داریم، و طریقه اسلام این است كه موازین و جهاتی كه هست دیگر تمام دیوارها بریزد و تمام موازین از بین برود.
كارهای كمونیست‌ها را می‌كنند به اسم اسلام. كارهای ماركسیست‌ها را می‌كنند به اسم اسلام. حرف‌های آنها را می‌زنند به اسم اسلام.
...
آنهایی كه به اسم اسلام مشغول شده‌اند به تبلیغات، و به اسم اسلام مشغول شده‌اند به اعمال سرخودی؛ اینها كرم‌هایی هستند كه باطن این نهضت را به فساد خواهند كشید».
منبع: صحیفه امام جلد 11 صفحات 312 و 313
انتهای پیام

captcha