ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی موفقیت در عرصه‌های گوناگون را به‌دنبال دارد
کد خبر: 3782219
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی موفقیت در عرصه‌های گوناگون را به‌دنبال دارد

گروه فرهنگی ـ استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه موفقیت در عرصه‌های گوناگون از طریق ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی میسر است، گفت: ما توانایی دسترسی به موفقیت از راه کتاب‌خوانی را داریم و با اتکا به مطالعه می‌توانیم کشور را در عرصه‌های گوناگون به سمت گام‌های مثبت سوق دهیم.

میسر شدن موفقیت در عرصه‌های گوناگون از طریق ترویج فرهنگ کتاب‌خوانیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضاپورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی روز گذشته، 27‌دی‌ماه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان، با بیان اینکه موفقیت در عرصه‌های گوناگون از طریق ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی میسر است، گفت: ما توانایی دسترسی به موفقیت از راه کتاب‌خوانی را داریم و با اتکا به مطالعه می‌توانیم کشور را در عرصه‌های گوناگون به سمت گام‌های مثبت سوق دهیم.

وی با اشاره به آمار پایین سرانه مطالعه کتاب در کشور افزود: رونق فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نیازمند ارتقای فرهنگ به معنای عام است و اگر می‌خواهیم توسعه به مفهوم واقعی صورت گیرد باید این فرهنگ را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه امروزه شرط اصلی و تعیین‌کننده توسعه‌یافتگی جوامع، فرهنگ و دانش است، افزود: برای توسعه یافتگی سرمایه و منابع مادی به تنهایی کافی نیست و توجه به منابع انسانی توسعه یافته ضرورت دارد.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و بهسازی کتابخانه‌ها از محل طرح بازآفرینی شهری، افزود: از ۴۷ میلیارد تومان اعتبار طرح بازآفرینی شهری، ۵ میلیارد تومان تنها به این حوزه اختصاص داده شده است، اما کمبودهایی هم وجود دارد.

وی لزوم حمایت خیران برای بهسازی کتابخانه‌ها را یادآور شد و تاکید کرد: دسترسی به کتاب از طریق فیزیکی و مجازی هم باید افزایش یابد تا تأثیرات ارتقای فرهنگی را بیش از پیش در این حوزه شاهد باشیم.

انتهای پیام

captcha