دستور بطحائی به معاونت پرورشی در خصوص نماز/ قرائتی: معلمان ترویج‌گر نماز تقدیر شوند
کد خبر: 3782726
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
در شورای عالی نماز آموزش و پرورش مطرح شد:

دستور بطحائی به معاونت پرورشی در خصوص نماز/ قرائتی: معلمان ترویج‌گر نماز تقدیر شوند

گروه جامعه ــ جلسه شورای عالی نماز وزارت آموزش و پرورش با حضور سیدمحمد بطحائی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی برگزار شد و وزیر برای ارتقای فرهنگ نماز گفت: لازم است معاونت پرورشی و فرهنگی و همچنین استان‌ها در جهت ایجاد ساختارها و رفع موانع اقامه نماز تلاش کنند.

بطحائی: عملکرد مدارس در اقامه نماز بررسی شود/ قرائتی: آموزش نماز باید برای نسل نو در اولویت باشدبه گزارش ایکنا؛ سیدمحمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش، عصر شنبه، 29 دی‌ماه، در جلسه شورای عالی نماز این وزارتخانه، که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: مفتخر هستیم که آموزش‌وپرورش در بین همه دستگاه‌ها و نهادها به‌ منزله دستگاه برتر در زمینه اقامه نماز انتخاب‌ شده است. تشکیل شورای عالی نماز گامی در راستای رشد و ارتقای فرهنگ اقامه نماز در آموزش‌وپرورش محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقامه نماز و آموزش‌ و پرورش، گفت: با تغییر ساختارها تلاش کردیم موانع فراروی اقامه نماز در مدارس را رفع و شرایط برگزاری نماز در مدارس و نشر فرهنگ آن را بیش از پیش مهیا کنیم.

بطحائی در ادامه گفت: برای ارتقای فرهنگ نماز ضروری است که ابتدا موانع موجود در این مسیر شناسایی و رفع شود. لازم است معاونت پرورشی و فرهنگی و همچنین استان‌ها برای ایجاد ساختارها و رفع موانع اقامه نماز تلاش کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: تاکنون پیشنهادهای زیادی برای اقامه نماز ارائه‌ شده است، اما چنان‌که باید عملی نشده است و باید آسیب‌شناسی و سپس راهکاری برای رفع آن آسیب ارائه شود. ارزیابی عملکرد مدارس در زمینه اقامه نماز یکی از عوامل مؤثر در اقامه نماز مدارس است و اداره ارزیابی و عملکرد باید با جدیت در این باره عمل کند.

معلمان ترویج‌گر نماز را تقدیر کنید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، نیز در این جلسه اظهار کرد: هرچند آموزش‌وپرورش هر سال رتبه برتر را در زمینه اقامه نماز بین دستگاه‌های کشور کسب می‌کند، به دلیل گستردگی این دستگاه ضروری است که عملکرد این وزارتخانه در خصوص نماز مورد بازنگری قرار گیرد، چرا که همچنان راه‌های نرفته زیادی برای اقامه نماز وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه مشکل دنیای امروز علم نیست، بلکه انحراف علم از اخلاق است، به فرازهایی از صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: باید علت بی‌نمازی را در اعمال و رفتار خود جست‌وجو کنیم.

وی از وجود بیش از 5 هزار معلم به‌ عنوان امام جماعت در مدارس خبر داد و افزود: شایسته است از این معلمان به نحو شایسته تقدیر شود. آموزش نماز برای نسل نو باید در اولویت باشد و دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان می‌تواند در توسعه فرهنگ نماز مؤثر باشد.

وی اضافه کرد: کارهای بسیار خوبی در آموزش‌وپرورش انجام‌ شده است که جای تقدیر دارد، اما باید خیلی تلاش کرد و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید همواره برای نشر اقامه نماز در بین نسل جوان کوشید. هرچه آسیب‌های اجتماعی بیشتر باشد، تلاش برای اقامه نماز نیز باید افزایش یابد.

انتهای پیام

captcha