دبیرخانه پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی افتتاح شد
کد خبر: 3783852
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷

دبیرخانه پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی افتتاح شد

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ مراسم افتتاح رسمی دبیرخانه و رونمایی پوستر پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کابردی کشور سوم بهمن در قم برگزار شد.

دبیرخانه و پوستر پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع رونمایی شدبه گزارش ایکنا از قم، مراسم افتتاحیه رسمی دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کابردی کشور امروز با حضور سیداحمدرضا پیش‌بین، معاون فرهنگی دانشجویی این دانشگاه و محمدحسن نادری رئیس دانشگاه علمی کاربردی قم در این واحد برگزارشد.

پیش‌بین در این مراسم گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی 27 سال پیش به عنوان یک دانشگاه نیازمحور و برای حل مشکل عدم کارآیی نیروی انسانی در بخش‌های مختلف کشور تاسیس شد و یک‌میلیون و 700 هزار نفر فارغ التحصیل داشته است.

وی افزود: 26 هزار نفر در استان قم در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند و در  حال حاضر نیز 380 هزار دانشجو در مراکز مختلف این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

پیش‌بین با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: سال گذشته بیش از 13 هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند که در این دوره نیز با حضور کارکنان و اساتید و دانشجویان، این رقابت‌ها در یک مرحله برگزار می‌شود.

دبیرخانه و پوستر پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع رونمایی شد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: دبیرخانه این مسابقات چند سالی است که در قم حضور دارد و خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است و شرکت‌کنندگان تا آخر فروردین 98 مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در قم ارسال کنند.

وی گفت: این مسابقات در دو سطح دانشجویان و کارکنان و مدرسان برگزار می‌شود؛ این جشنواره شامل شش بخش شفاهی، کتبی، پژوهشی، کتابخوانی، ادبی و هنری و فناوری است و در 34 رشته برگزار خواهد شد.

پیش‌بین با اشاره به ویژگی‌‌های جشنواره امسال بیان کرد: این جشنواره دارای ویژگی‌های متعددی است که از جمله آن می‌توان به تولید محور بودن آثار قرآنی، تاکید بر کیفیت و مهارت افزایی مرتبط با یک هنر قرآنی و یا یک کار قرآنی اشاره کرد.

پیش‌بین با ذکر این مطلب که در حال حاضر 50هزار مدرس این دانشگاه در سراسر کشور فعالیت دارند اظهارکرد: ثبت نام آثار رسما از ابتدای هفته آینده آغاز می‌شود و طبق پیش بینی‌های به عمل آمده کار دریافت و داوری تا فروردین ماه سال آینده از طریق سایت quran.uast.ac.ir/ انجام می شود.

وی ادامه داد: فرایند فعالیت های مرتبط به مسابقات شفاهی که به شکل یک مرحله ای برگزار می‌شود و

پس از سخنان وی مراسم رونمایی از پوستر جشنواره و همچنین افتتاح رسمی دبیرخانه و افتتاح رسمی کلینیک مشاوره شغلی و کارآقرینی این واحد برگزار شد.

انتهای پیام

captcha