۱۲ کاروان سلامت به مناطق محروم همدان اعزام می‌شوند
کد خبر: 3784520
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

۱۲ کاروان سلامت به مناطق محروم همدان اعزام می‌شوند

گروه اجتماعی ــ معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر همدان گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر ۱۲ کاروان سلامت برای ارائه خدمات درمانی به مناطق محروم و کم‌برخوردار این استان اعزام می‌شوند.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از ایرنا، سیلوانا صلح میرزایی، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر همدان بیان کرد: این کاروان ها متشکل از پزشک، پرستار، مربی آموزشی، بهداشت یار و داوطلب است.
وی اضافه کرد: همچنین به تناسب نوع خدمات درمانی نیروهایی چون ماما، اپتومتریست(بینایی سنج) و اودیومتر(شنوایی سنج) در این کاروان حضور دارند.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر همدان اظهار کرد: این افراد به صورت داوطلبانه اقدام به همکاری با این مجموعه و ارایه خدمات به شهروندان می کنند.
صلح میزرایی افزود: این تیم ها در 11 روستا شامل خرمرود تویسرکان، گندوز رزن، ایلانلو کبودراهنگ، جعفرآباد ملایر، تاریک دره نهاوند، چنار و روستای کمک اسدآباد، روان بهار، صادقلو فامنین، خماجین و روستای جمشیدیه همدان حضور می یابند.
وی ویزیت رایگان، توزیع دارو و بسته های بهداشتی، حمایتی و معیشتی، آموزش امداد و کمک های اولیه، آموزش بهداشت فردی، تست قند و فشار خون را از جمله فعالیت های پیش بینی شده دانست.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر همدان افزود: همچنین روحانیان حاضر در این کاروان اقدام به برگزاری دوره های آموزش احکام و اخلاق می کنند.
صلح میرزایی ادامه داد: تعدادی از آرایشگران مردانه نیز برای اقدامات داوطلبانه اعلام آمادگی کرده و با حضور در روستاهای پیش بینی شده اقدام به اصلاح مو می کنند.
وی اظهار داشت: همچنین هر شعبه به تناسب میزان امکانات و نیازهای متفاوت هر روستا برنامه هایی را با همکاری دهیار و شورا انجام می دهند.
انتهای پیام

captcha