اختتامیه جشنواره «هنر ماندگار» و «رنگ خاک، بوی سیب» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3784533
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
همزمان با دهه فجر؛

اختتامیه جشنواره «هنر ماندگار» و «رنگ خاک، بوی سیب» در همدان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان از برگزاری اختتامیه دو جشنواره «هنر ماندگار و رنگ خاک، بوی سیب» در این استان خبر داد.

اختتامیه جشنواره «هنر ماندگار» و «رنگ خاک، بوی سیب» در همدان برگزار می‌شودرسول کرمی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه همزمان با ایام‌الله دهه فجر چند برنامه شاخص در دستور کار خود دارد.
کرمی از برگزاری اختتامیه دو جشنواره «هنر ماندگار» و «رنگ خاک، بوی سیب» در همدان خبر داد و بیان کرد: اختتامیه جشنواره هنر ماندگار همزمان با ایام الله دهه فجر برگزار خواهد شد.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان با بیان اینکه این جشنواره در 8 رشته برگزار می‌شود، گفت: بیش از 300 اثر از 100 نفر به جشنواره مهر ماندگار ارسال شده است، گفتنی است در اختتامیه این جشنواره نفرات اول تا سوم هر رشته مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
وی گفت: جشنواره «رنگ خاک، بوی سیب» نیز در قالب شعر کلاسیک، سپید و کودک و نوجوان با موضوعات چهل سالگی انقلاب، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و حوزه‌های خاص از قبیل شهدای شاخص، اماکن و یادمان‌ها، وقایع و رخدادهای اثرگذار و عملیات‌ها برگزار می‌شود.
کرمی با اشاره به اینکه این جشنواره به صورت کشوری برگزار می‌شود، بیان کرد: 150 شعر از 50 شاعر استان به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال شده است که پس از داوری این مرحله، 3 شعر برگزیده در هر رشته به مرحله کشوری ارسال خواهد شد.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان افزود: برگزاری مراسم «شب خاطره» نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است که جزئیات بیشتر این برنامه طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.
وی گفت: اجرای نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای، برگزاری مراسم شب خاطره، اجرای نمایش‌های طنز و شاد، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، حضور یکپارچه در 22 بهمن، ساخت تندیس‌های نمادین از کشور‌های استکباری و ... از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در شهرستان‌ها است.
انتهای پیام

captcha