کیفیت در فعالیت‌های قرآنی حرف اول را می‌زند/ ورود فعالان حوزه تربیتی به فضای مجازی
کد خبر: 3784635
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
سیدمحمدحسین طباطبایی در گفت‌وگو با ایکنا:

کیفیت در فعالیت‌های قرآنی حرف اول را می‌زند/ ورود فعالان حوزه تربیتی به فضای مجازی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نابغه قرآنی جهان اسلام با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی بیش از بُعد کمیت اهمیت دارد، گفت: مناطق محروم، که فضا و نیروی انسانی لازم ندارند، نیازمند توسعه شعبات مؤسسات قرآنی هستند.

کیفیت در فعالیت‌های قرآنی حرف اول را می‌زند/ ورود فعالان حوزه تربیتی به فضای مجازیحجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی، نابغه قرآنی جهان اسلام، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مؤسسه جامعة‌القرآن کریم و اهل‌بیت(ع) به مدت ۲۰ سال است که فعالیت خود را در کشور آغاز کرده و ۱۴ سال سابقه فعالیت در استان زنجان دارد که تعداد شعبه‌‌های آن در استان به ۴۰ شعبه رسیده است.
وی با اشاره به اینکه مدارس ابتدایی با نام امام حسن مجتبی(ع) وابسته به مؤسسه جامعة‌القرآن کریم فعالیت می‌کنند، بیان کرد: استان زنجان سابقه خوبی در موضوعات قرآنی و مؤسسات فعال در این حوزه دارد، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب و آرمانی باید گستره فعالیت‌ها را، چه در بعد کمی و چه در بعد کیفی، ارتقا بخشید.
نابغه قرآنی جهان اسلام ادامه داد: برای بهبود عملکرد بخش قرآنی، باید مستمر روش‌های مختلف و متنوع در آموزش و همین‌ طور جذب عامه مردم را به‌ کار بگیریم و از نظرات کارشناسان و افراد متخصص استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه از استان زنجان افراد نخبه‌‌ای از گذشته تاکنون داشته‌ایم که در مجامع بین‌المللی به اجرای برنامه پرداختند و در مسابقات قرآنی حائز مقام‌های برتر شدند، تصریح کرد: افرادی که در بازه‌ زمانی خاصی به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند، افتخاری برای استان و کشورند.
این کارشناس دینی با اشاره به اینکه مؤسسه جامعة‌القرآن کریم در کشور ۸۰۰ شعبه دارد، یادآور شد: اکنون کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی بیش از بُعد کمیت آن اهمیت دارد، اما توسعه شعب به مناطق محروم نیز در دستور کار است که این کار به فضا و نیروی انسانی متخصص نیاز دارد.
وی تربیت آموزش‌دهندگان و نیروی انسانی متخصص در بخش‌های مختلف قرآنی برای بهره‌مندی علاقه‌مندان از کلاس‌های حضوری را مهم خواند و افزود: در مکان‌هایی که امکان دایر کردن کلاس حضوری نیست یا مربی متخصص وجود ندارد یا کلاس‌ها غیرحضوری و تلفنی است.
نابغه قرآنی به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این فضا احتیاج به مدیریت و برنامه‌ریزی دارد، چرا که دشمنان با صرف هزینه‌های گزاف برنامه‌های مخربی را برای مسلمانان، ایرانی‌ها و افراد متدین طرح‌ریزی کردند تا دین، مذهب و اعتقادات مردم را از بین ببرند.
طباطبایی در پایان بیان کرد: فعالان حوزه‌های تربیتی و دینی باید با برنامه‌ریزی، روش‌های جذاب و کلام منطقی و دندان‌شکن به این فضا ورود کنند و در این برهه حساس و خطیر برای تبلیغ مباحث دینی از فضای مجازی بهره ببرند.
انتهای پیام
captcha