فعالیت 14 دارالقرآن در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3784840
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

فعالیت 14 دارالقرآن در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 14 دارالقرآن کریم در استان فعال است، گفت: همچنین در حال حاضر در بیش از 1700 آموزشگاه استان نماز جماعت به صورت مستمر برگزار می‌شود.

فعالیت 14 دارالقرآن در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، فرشید جعفری، امروز 7 بهمن، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: انقلاب به معنای تغییر وضع موجود به وضع مطلوب است و باید انقلاب اسلامی را حفظ و حراست کنیم.
وی گفت: امسال بالغ بر 170 هزار دانش‌آموز در سامانه‌های آموزش و پرورش استان ثبت‌نام کردند که این تعداد دانش‌آموز در 2752 مدرسه و آموزشگاه تحصیل می‌کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از وجود 14 هزار و 86 معلم فرهنگی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: از این تعداد 6822 فرهنگی آقایان و 7284 فرهنگی بانوان هستند.
جعفری با بیان اینکه در حال حاضر 14 دارالقرآن کریم در استان فعال است، تصریح کرد: همچنین در حال حاضر در بیش از 1700 آموزشگاه استان نماز جماعت به صورت مستمر برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز تعداد 20 کانون فرهنگی تربیتی و تعداد 10 اردوگاه و فضای پرورشی و تعداد 12 پژوهش‌سرا در استان فعال است و به دانش‌آموزان و فرهنگیان خدمات ارائه می‌کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی کمتر از 5 درصد مدارس استان مجهز به سیستم گرمایشی بودند اما امروز 75 درصد از کلاس‌های مدارس به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز هستند.
جعفری با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار دانش‌آموز تبعه افغانستان در استان تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: تعداد مدارس جنوب خراسان در ابتدای انقلاب 179 مدرسه با 787 کلاس درس بوده اما امروز بیش از 2752 مدرسه با 9430 کلاس درس در استان وجود دارد.
وی افزود: سرانه فضای آموزشی در ابتدای انقلاب در جنوب خراسان 1.1 مترمربع بوده اما امروز سرانه فضای آموزشی در استان به ازای هر دانش‌آموز 6.7 مترمربع رسیده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی استان امروز 0.56 مترمربع است، گفت: در ابتدای انقلاب بیش از 75 درصد کلاس‌های درس استان تخریبی بوده اما امروز تنها 16 درصد کلاس‌ها تخریبی است.
جعفری با بیان اینکه در حال حاضر 2500 کلاس درس هوشمند در استان وجود دارد، بیان کرد: همچنین تعداد 125 هنرستان در استان وجود دارد که رشته‌های متناسب با مشاغل استان تدریس می‌شود.
برگزاری 340 برنامه محوری در دهه فجر
وی با بیان اینکه 340 برنامه محوری در ایام دهه فجر در خراسان جنوبی برگزار می‌شود، یادآور شد: نواختن زنگ انقلاب در بیش از 2700 مدرسه، برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب، برگزاری نشست های بصیرتی، آیین تجلیل و تکریم از مادران شهدا، اجرای سرود 40 نفری دانش آموزان، خاطره گویی، برگزاری تریبون آزاد، برگزاری همایش یاوران انقلاب و رزمایش خدمت رسانی به محرومان از جمله برنامه‌های دهه فجر در استان است.
انتهای پیام

captcha