ایران قدرت مهم منطقه و بین‌الملل است
کد خبر: 3785267
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
سناتور پاکستانی:

ایران قدرت مهم منطقه و بین‌الملل است

عضو مجلس سنای پاکستان و کمیسیون سیاست خارجی این مجلس درباره 40 سالگی انقلاب مردم ایران گفت: جمهوری اسلامی هم‌اکنون به قدرت مهم و تأثیرگذار منطقه و بین‌الملل تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «ایرنا«؛ خانم نزهت صادق (عضو مجلس سنای پاکستان و کمیسیون سیاست خارجی این مجلس) انقلاب اسلامی مردم ایران را در نوع خود بی‌نظیر دانست و گفت: مردم پاکستان، دوستدار ایران بوده و به دلیل مشترکات فراوان به مردم ایران عشق می‌ورزند.

عضو ارشد حزب مسلم لیگ شاخه نواز (PMLN) همچنین با تأکید بر لزوم تمرکز دولت پاکستان بر توسعه روابط با ایران، افزود: پیشرفت‌های خوبی در روابط تهران – اسلام‌آباد به وجود آمده است و دولت پیشین پاکستان به رهبری نوازشریف (نخست‌وزیر پیشین این کشور)، اقدامات مثبت بسیاری در این زمینه انجام داد.

نزهت صادق گفت: نوازشریف به گسترش روابط با ایران علاقه‌مند بود و لازم است که روند گسترش روابط با ایران در دولت کنونی پاکستان نیز ادامه یابد. ایران و پاکستان به عنوان همسایه و کشورهایی که در یک منطقه قرار دارند، باید به قله‌های پیشرفت و توسعه دست پیدا کنند و از نظر اقتصادی قوی‌تر شوند.

این عضو مجلس سنای پاکستان در ادامه سخنانش با تأکید بر لزوم همکاری دوجانبه ایران و پاکستان برای تقویت و گسترش تجارت، افزود: برای قوی شدن در زمینه اقتصادی به محیط امن نیاز است و برای تحقق این مهم، باید روابط خوبی با همسایگان به ویژه ایران داشته باشیم.

عضو مجلس سنای پاکستان و عضو کمیسیون سیاست خارجی این مجلس همچنین با بیان امیدواری درباره سفر عمران‌خان (نخست‌وزیر پاکستان) به ایران گفت:هیچ دلیلی برای تأخیر در این سفر وجود ندارد و باید دیپلماسی گسترش روابط با کشورهای همسایه با قدرت ادامه یابد.

انتهای پیام

captcha