ضرورت تبیین حقوق زنان در اسلام/انقلاب اسلامی احیاگر هویت زن در جامعه بود
کد خبر: 3785675
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵

ضرورت تبیین حقوق زنان در اسلام/انقلاب اسلامی احیاگر هویت زن در جامعه بود

گروه فرهنگی - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد گفت: ضروری است تا نقش و حقوق زن در اسلام بیش از پیش تبیین شود تا کاستی‌های موجود برطرف و زنان به قابلیت‌های خود در خانواده و جامعه آگاه‌تر شوند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سعید صفی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد، امروز ۹ بهمن‌ماه در همایش تبیین نقش انقلاب اسلامی در احیای جایگاه زن که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، گفت: بی‌شک زن و مرد تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند و بر همین اساس اسلام متناسب با همین تفاوت‌ها حقوقی برابر برای هرکدام ایجاد کرده است.
وی در ادامه افزود: پیش از شکل‌گیری نظام اسلامی در کشور زن در جایگاه واقعی خود قرار نداشت و به شخصیت و نقش زن بهایی داده نمی‌شد.
حجت‌الاسلام صفی با اشاره به تفکر غرب در خصوص زن، تصریح کرد: غرب نگاه ابزاری و کالایی به زن دارد و شأن و جایگاه مستقلی برای آن در نظر نمی‌گیرد.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه شهرکرد با اشاره به وجود سه دیدگاه در خصوص جایگاه زنان در جامعه، تصریح کرد: برتری مرد، برتری زن و برابری زن و مرد شامل این سه تفکر است که انقلاب اسلامی ضمن در نظر گرفتن تفاوت‌های زن و مردم جایگاه برابری برای هر دو قائل است.
حجت‌الاسلام صفی خاطرنشان کرد: امروز نیز کاستی‌هایی در خصوص برخورد با زن در خانواده‌ها و جامعه وجود دارد که این امر ناشی از عدم آگاهی نسبت به حقوق و جایگاه زن در اسلام است.
وی بابیان اینکه اسلام پایه‌گذار آزادی زن در جامعه است، افزود: انقلاب ایران که بر مبنای احکام و آموزه‌های دین اسلام شکل گرفته چنین تفکری را در خصوص زن دارد و شخصیت به تاراج رفته زن را به وی بازگرداند.
حجت‌الاسلام صفی تأکید کرد: ضروری است تا نقش و حقوق زن در اسلام بیش از پیش تبیین شود تا کاستی‌های موجود برطرف و زنان به قابلیت‌های خود در خانواده و جامعه آگاه‌تر شوند.
انتهای پیام

captcha