برپایی نمایشگاه عکس «سوگواره مهر محرم» در سمنان
کد خبر: 3786885
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵

برپایی نمایشگاه عکس «سوگواره مهر محرم» در سمنان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با بیان اینکه نمایشگاه عکس سوگواره مهر محرم در این شهر برپا شد، افزود: ۱۲۰ عکس در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته شد.

برپایی نمایشگاه عکس «سوگواره مهر محرم» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان شب گذشته، 13 بهمن در مراسم اففتاح  نمایشگاه عکس سوگواره مهر محرم در سمنان که با حضور آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان گشایش یافت، اظهار کرد: در این نمایشگاه ۱۲۰ اثر با هدف گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی و موضوعات محرم و اربعین در معرض دید عموم گذاشته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هدف از برپایی این گونه نمایشگاه‌ها را اشاعه فرهنگ دینی دانست و گفت: با توجه به اینکه دشمن می‌کوشد تا با هجمه‌های فرهنگی بر فکر و ذهن جوانان رخنه کند؛ لذا در چنین شرایطی برپایی این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند توطئه‌های آن‌ها را خنثی کند.

وی ادامه داد: این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود که١٠ هزار اثر در بخش‌های ملی از ٣١ استان کشور در دوره دهم شرکت کردند که در بخش بین‌المللی نیز آثار از ۱۵ کشور به دبیرخانه سوگواره ارسال شده بود.

فضیلت با اشاره به اینکه این جشنواره روز چهارشنبه هفته جاری در مجتمع فرهنگی ـ هنری کومش با معرفی بهترین‌ها پایان می‌یابد، یادآور شد: عکس‌های ارسالی به این جشنواره در سه بخش استان سمنان، ملی و بین‌المللی به نمایش گذاشته شد و علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه یازدهمین دوره سوگواره مهر محرم در حال برگزاری است، بیان کرد: علاوه بر عکس در این جشنواره بخش‌های فیلم کوتاه و رسانه‌های دیجیتال نیز به آن اضافه‌ شده است.

یادآور می‌شود، نمایشگاه سوگواره مهر محرم از ۱۳ لغایت ۱۸ بهمن‌ماه عصرها از ساعت ۱۶ تا ٢٠ به روی علاقه‌مندان گشوده است.

captcha