نقد «سایه‌های باغ ملی» در فرهنگسرای گلستان
کد خبر: 3787019
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

نقد «سایه‌های باغ ملی» در فرهنگسرای گلستان

گروه ادب ــ هفتادمین نشست «ترنم قلم»، همراه با جلسه نقد و بررسی کتاب «سایه‌های باغ ملی» نوشته محسن هجری در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

نقد «سایه‌های باغ ملی» در فرهنگسرای گلستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۸ و فرهنگسرای گلستان، در این نشست که با حضور نویسنده کتاب، محسن هجری و منتقدین عزت‌الله الوندی و محمدرضا گودرزی برگزار می‌شود، این رمان معرفی و بررسی شده و علاقه‌مندان می‌توانند سؤالات خود را پیرامون این کتاب از نویسنده و منتقدان مطرح کنند. همچنین محمد حنیف نویسنده نام‌آشنای کشور، میهمان ویژه این جلسه خواهد بود و با موضوع ادبیات انقلابی، صحبت خواهد کرد.

رمان «سایه‌های باغ ملی»، روایتی داستانی و مستند از وقایع سیاسی تاریخی اوایل دهه پنجاه شمسی است و به بیان اتفاقات مهم تاریخ معاصر در سال‌های ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۲ پرداخته است. خط اصلی داستان، همزمان با تحولات سیاسی در ایران، اوج فعالیت‌های علی شریعتی در حسینیه ارشد و مبارزه مسلحانه برخی گروه‌های سیاسی علیه رژیم پهلوی شکل گرفته است.

شخصیت اصلی رمان «سایه‌های باغ ملی»، دانشجویی است که علاقه‌مند به دیدگاه‌های دکتر شریعتی است و با ماجرا‌های آن دوره مواجه می‌شود. حوادث این رمان، در تهران و سبزوار شکل می‌گیرند و به نوعی منعکس‌کننده فضای مبارزات سیاسی دانشجویان در آن دوران است. اگر چه در پس‌زمینه این حوادث، فضای عمومی کشور پس از کودتای ۲۸ مرداد بازخوانی می‌شود. این رمان ۳۵۰ صفحه‌ای که در ژانر رمان‌های سیاسی و تاریخی قرار دارد، توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده و در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با دهه فجر میهمان نشست نقد و بررسی «ترنم قلم» در فرهنگسرای گلستان است.

نشست نقد و بررسی رمان «سایه‌های باغ ملی» روز سه‌شنبه، ۱۶ بهمن‌ماه، از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان برگزار می‌شود. حضور علاقه‌مندان در این برنامه برای عموم آزاد است.

نشست‌های «ترنم قلم»، مجموعه جلسه‌های نقد و بررسی کتاب است که به همت فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود و تاکنون بسیاری از نویسندگان نام‌آشنای کشور همراه با کتاب‌های خود در این نشست‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha