مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اجرای برنامه کاروان قرآنی انقلاب در کرمان
کد خبر: 3787115
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ اجرای برنامه کاروان قرآنی انقلاب در کرمان

گروه اندیشه ــ کاروان قرآنی انقلاب که متشکل از قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی کشورمان است، بعد از اجرای برنامه در جزیره ابوموسی، صبح امروز وارد روستای قلعه‌گنج در استان کرمان شدند.

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز 14 بهمن‌ماه، اخبار مختلفی را روی خروجی بردند که خبرهای مربوط به برنامه‌های کاروان قرآنی انقلاب که متشکل از قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی کشورمان در شهرهای مختلف است، از اهمیت بیشتری برخوردار بود.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد پنج خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «شیوه برخورد حضرت زهرا(س) با مشکلات اقتصادی خانواده»، «عیدیان: فاطمه(س) علت اختلاف در امت اسلام را معرفی کرد»، «حدیث|حضور حضرت فاطمه در قیامت با پیراهن خونین امام حسین(ع)»، «هرمزگان| برگزاری محفل انس با قرآن در جزیره بوموسی» و «حجت‌الاسلام عالی: حضرت زهرا(س) پیش‌گام مبارزه با جریان نفاق/ وقتی امام خمینی در مقابل یک روحانی بپاخاست» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «هرمزگان| برگزاری محفل انس با قرآن در جزیره بوموسی» آمده است کاروان قرآنى انقلاب در آخرین روز حضور خود در استان هرمزگان، عصر شنبه 13 بهمن‌ماه به وسیله بالگرد نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنوبى‌ترین نقطه کشور یعنى جزیره بوموسی رفتند و محفل قرآنى باشکوهى را در مسجد جامع این جزیره زیبا برگزار کردند. همچنین کاروان قرآنی انقلاب ظهر روز گذشته با حضور در شناور شهیدناظری سپاه مستقر بر آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس به برپایی کرسی تلاوت اذانگاهی با تلاوت یوسف جعفرزاده، قاری ممتاز اقدام کردند که مورد استقبال غیورمردان و مدافعان حریم میهن قرار گرفت.
کاروان قرآنى انقلاب صبح امروز یکشنبه 14 بهمن‌ماه پس از چهارده روز اجرای برنامه در استان‌های قم، مرکزى، اصفهان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان راهی روستای محروم «قلعه گنج» در جنوب استان کرمان می‌شود تا علاوه بر اجرای محافل قرآنی در این منطقه محروم به ارائه خدمت‌رسانی رایگان در امور پزشکی به همت قاریان و حافظان پزشک و دندانپزشک کشور بپردازد.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت چهار امروز چهار خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «تبریز آخرین ایستگاه جشنواره تلاوت‌های مجلسی/ معرفی ۱۶ راه‌یافته به مرحله نهایی»، «حضور کاروان قرآنی انقلاب در جزیره ابوموسی+عکس و تلاوت» و «حضور زنان در تظاهرات انقلاب از چه زمانی انجام شد؟» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «تبریز آخرین ایستگاه جشنواره تلاوت‌های مجلسی/ معرفی ۱۶ راه‌یافته به مرحله نهایی»، می‌خوانیم استان آذربایجان شرقی آخرین استان برگزار‌کننده جشنواره تلاوت‌های مجلسی بود که این مرحله با استقبال علاقه‌مندان در جلس مهدی حسن‌زاده از قاریان مطرح تبریز برگزار شد. این مرحله از جشنواره با استقبال خوب قاریان استان مواجه شد در نهایت با رأی داوران و مخاطبان وحید حسن‌زاده به عنوان برگزیده استان معرفی و با خود را برای مرحله نهایی جشنواره آماده کند. پیش از این هم مرحله استانی در دیگر مناطق کشور برگزار شده بود که طی آن ۱۶ قاری جواز حضور در مرحله نهایی جشنواره را کسب کردند. مرحله نهایی جشنواره ۲۶ بهمن‌ماه در حسینیه صاحب‌الزمانی(عج) تهران به نشانی تهران، تقاطع خیابان مولوی و ولیعصر(عج) برگزار می‌شود.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار هفت خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «سیزدهمین نشست دینی برای ایرانیان مقیم در دهلی‌نو برگزار شد»، «برگزاری هشتمین همایش آموزشی معماری اسلامی در اماکن متبرکه»، «معرفی «چهره واقعی ایران امروز» در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب»، «خاطره آیت‌الله صانعی از دو تماس بیت امام(ره)»، «راز سالم ماندن پیکر برخی افراد پس از مرگ چیست؟»، «راه‌اندازی کمپین به نظر شما کارهای زمین‌مانده در حوزه علمیه چیست» و «نحوه شهادت همزمان دو جوان آشوری» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «سیزدهمین نشست دینی برای ایرانیان مقیم در دهلی‌نو برگزار شد» می‌خوانیم سیزدهمین نشست دینی رایزنی فرهنگی ایران برای ایرانیان مقیم دهلی‌نو، در آستانه آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی با موضوع «نقش انقلاب اسلامی در معادلات جهان امروز و هندسه قدرت در عصر کنونی» برگزار شد. این نشست با سخنرانی صحرایی، معاون آموزش و پرورش بنیاد سعدی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی و با حضور مسئولین و کارکنان نهادهای جمهوری اسلامی ایراندر هند و خانواده‌های ایشان در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی کشورمان برگزار شد.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز یک خبر را منتشر کرده است که تیتر آن عبارت از «شکوفایی ادیان الهی در پرتو انقلاب اسلامی» است.
در بخش‌هایی از این خبر می‌خوانیم خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میزبان نمایندگان اقلیت های دینی بود که شرکت کنندگان در این میزگرد به آزادی عمل و شکوفایی ادیان الهی به عنوان دستاورد مهم انقلاب اشاره کردند.
در این میزگرد، رئیس هیات نمایندگان کلیسای ارامنه، رئیس و نایب رئیس انجمن کلیمیان، نائب رئیس انجمن زرتشتیان شیراز و کارشناس امور اقلیت‌های دینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس حضور داشتند. اقلیت بودن در طول چهار دهه انقلاب باعث ایجاد محدودیت برای ما نشد و در کمال امنیت، برنامه‌های مذهبی خود را دنبال کرده‌ایم؛ این جملات پیروان ادیان الهی است که می‌گویند با طلیعه فجر انقلاب اسلامی، بستر حیات و فعالیت‌های آنها به میزان بسیار زیادی بهبود یافته است. آنها در این میزگرد بر این نکته تاکید کردند که پیروان سایر ادیان الهی نیز همچون مسلمانان ایران، این انقلاب را از آن خود می‌دانند زیرا در شکل‌گیریش سهیم بوده‌اند و ایثارگری‌ها و جانفشانی‌ها داشته‌اند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار 9 خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «برگزاری هشتمین همایش آموزشی معماری اسلامی در اماکن متبرکه»، «آیا بی حجابی، آزادی می آورد؟ + فیلم»، «ریحانه بهشت، مجموعه شعری درباره حضرت فاطمه(س)»، «تجمع هیئت‌های مذهبی منطقه ۱۷ در همایش چهل سال اقتدار فاطمی»، «راز سالم ماندن پیکر برخی افراد پس از مرگ چیست؟»، «بیانیه هیأت رزمندگان اسلام به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی»، «مداحی سید طالع باکویی ویژه فاطمیه ۹۷»، «خاطرات رئیس سازمان اوقاف از محافل قرآنی پیش از انقلاب/ واکنش حجت الاسلام خاموشی به جوسازی‌ها علیه ساخت امامزادگان جدید»، « حدیث امام علی(ع) درباره کسب و کار» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «تجمع هیئت‌های مذهبی منطقه ۱۷ در همایش چهل سال اقتدار فاطمی» آمده است تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی منطقه ۱۷، با عنوان چهل سال اقتدار فاطمی در میدان ابوذر برگزار می‌شود. همزمان با فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س)، تجمع هیئت های مذهبی منطقه ۱۷ با عنوان چهل سال اقتدار فاطمی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان و حضور ذاکران اهل بیت (ع) در میدان ابوذر برگزار می شود. مرتضی طاهری، حسین هوشیار و محمد باقر منصوری از جمله ذاکران اهل بیت (ع) که در این مراسم به مرثیه سرایی خواهند پرداخت.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «برگزاری محفل انس با قرآن در جزیره ابوموسی» و «نتایج مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات قرآن به زودی اعلام می شود» هستند.
در بخش‌هایی از خبر اخیر آمده است مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه از اعلام نتایج مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه تا پایان هفته جاری خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی رضوی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری موفق هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه در ۳۲ استان و با حضور ۱۶۰۰ نفر طلبه در ۹ رشته اظهارداشت: بحمدلله از دهم تا دوازدهم بهمن شاهد برگزاری مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات در سراسر کشور بودیم، با توجه به لحاظ کیفی بودن منتخبین این مرحله، کارگروه داوری که متشکل از چهار استاد متخصص علوم و معارف قرآن کریم بودند بحث ارزیابی متسابقین در دو سطح «ممتاز و عالی» را بر عهده دارند و ان شاءالله تا پایان هفته جاری نتیجه منتخبین مرحله مقدماتی اعلام خواهد شد.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت خبری را روی خروجی خود نبرده است.
میزان
«گردنبند بد» نیز عنوان تنها خبری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
انتهای پیام

captcha