حضور ۴۰ درصد زنجانی‌ها در تشکل‌های مردمی و خیرخواهانه
کد خبر: 3787480
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

حضور ۴۰ درصد زنجانی‌ها در تشکل‌های مردمی و خیرخواهانه

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان مشارکت‌های اجتماعی را یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی خواند و گفت: ۴۰ درصد مردم زنجان در تشکل‌های مردمی و خیرخواهانه حضور دارند.

حضور ۴۰ درصد زنجانی‌ها در تشکل‌های مردمی و خیرخواهانهبه گزارش ایکنا از زنجان مسیح‌الله سلطانی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان 15 بهمن‌ماه در همایش تجلیل از خیرین و نیکوکاران با اشاره به اینکه احسان و نیکوکاری از سفارشات دین مبین اسلام است، اظهار کرد: به برکت مشارکت‌های اجتماعی و مشارکت خیرین اقدامات ارزشمندی در کشور صورت گرفته است.
وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین افتخارات کمیته امداد این است که همه ساله بخشی از جامعه هدف خود را از چرخه حمایت خارج می‌کند.
ابن مسئول با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب مشارکت اجتماعی است، ادامه داد: پیروزی انقلاب تبلور حضور اجتماعی مردم در عرصه‌های مختلف است که طی سال‌های گذشته این حضور در جامعه افرایش داشته است.
سلطانی با بیان اینکه میزان مشارکت اجتماعی با توسعه‌یافتگی جوامع سنجیده می‌شود ادامه داد: هر چه مشارکت اجتماعی در کشوری بالا باشد آن کشور مترقی‌تر است.
وی با تاکید بر صرورت ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی ادامه داد: هر چه این مشارکت‌ها سازمان یافته‌تر باشد از تک‌روی و دوباره‌کاری جلوگیری می‌شود و باعث تقویت انسجام و وحدت ملی در کشور می‌شود.
سلطانی با اشاره به اینکه از اوایل دهه ۸۰ شاهد افزایش مشارکت‌های اجتماعی و شکل‌گیری سازمان‌های مردم نهاد بودیم، ادامه داد: در حال حاضر ۳۵۰ تشکل و خیریه در استان فعال هستند که یکی از این خیریه‌ها در سطح استان ۱۲ هزار عضو دارد که نشان از ظرفیت بالای این تشکل‌ها است.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد مردم استان زنجان در تشکل‌ها و کارهای خیر حضور دارند، عنوان کرد: طی پنج سال گذشته این تشکل‌ها سه و نیم برابر شده است.
وی از فعالیت ۳۴۹ کانون فرهنگی، ۲۹ کانون قرآنی، ۱۶۹ تشکل سیاسی و ۱۳۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده در استان خبر داد و گفت: مجموع تشکل‌های اجتماع‌محور در زنجان ۲۲۰۰ تشکل است که باید تلاش شود از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.
انتهای پیام
captcha