تشریح جزئیات نمایشگاه قرآن سال 98 در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3787568
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

تشریح جزئیات نمایشگاه قرآن سال 98 در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نشست خبری معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سال 98 بیشترین بازنشر را در صفحات معارفی رسانه‌ها در روز 15 بهمن‌ماه داشته است.

تشریح جزئیات نمایشگاه قرآن سال 98 در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 15 بهمن‌ماه بیش از هر خبر دیگری به نشست خبری نمایشگاه قرآن پرداخته‌اند. در کنار این خبر، پرداختن به ایام فاطمیه و انتشار بسته‌های خبری ویژه این ایام از دیگر مطالب پر انتشار صفحات معارفی بوده است. در ادامه مروری بر خبرهای منتشر شده صفحات معرفی رسانه‌ها داریم.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز 15 بهمن‌ماه از نشست خبری معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با موضوع بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داده است. این خبرگزاری نشست خبری فوق را با تیتری که زمان برگزاری نمایشگاه را مشخص کرده، بر روی خروجی قرار داده است.
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی ادیب‌یزدی» دبیر جامعه مبلغین تهران با موضوع حضرت زهرا(س) یکی دیگر از مطالب خبری این خبرگزاری است. ادیب‌یزدی در بخشی از صحبت‌های خود در این گفت‌وگو درباره چرایی الگو بودن حضرت زهرا(س) برای کل بشریت، گفته است؛ «سخن گفتن از شخصیت حضرت صدیقه طاهره(س) کار بسیار مشکلی است، به خاطر اینکه قله عظمت شخصیت حضرت صدیقه(س) آن قدر به سوی عرش و آسمان‌ها گسترانده شده است که حتی ما در دامنه آن نمی‌توانیم قرار بگیریم».
بازنشر خاطرات مرحوم حجت‌الاسلام «سیدمهدی طباطبایی» استاد اخلاق شهر تهران درباره ماجرای تحریم نماز جماعت از سوی ائمه جماعت به دستور امام(ره) در سال ۴۲ و همچنین بارگذاری تلاوت ترتیل آیات ۱۱ تا ۲۸ سوره مبارکه «نوح» واقع در صفحه ۵۷۱ قرآن کریم با صدای «شهریار پرهیزکار» دیگر مطالب خبری این خبرگزاری در روز 15 بهمن‌ماه را تشکیل می‌دهد.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم نیز نشست خبری معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را البته با تیتری در مورد کاهش زمان نمایشگاه به 14 روز و نیز فراخوان یک جشنواره ویدئویی منتشر کرده است.
این خبرگزاری همچنین گفت‌وگوی مبسوطی با مشاور اجرایی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد شفاف‌سازی‌های این معاونت انجام داده است. این گفت‌وگو پاسخی به تحلیل‌های صورت گرفته در رسانه‌ها با موضوع شفاف‌سازی بوده است. «مرتضی خدمتکار»، مشاور اجرایی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در بخشی از این گفت‌وگو اظهار کرده است؛ «طبعاً نقد رسانه‌ها و حتی مدیران موسسات و فعالان قرآنی در راستای کمک به مجموعه معاونت قرآن و عترت و اصلاح شاخص‌ها و استانداردهای ما خواهد بود. قطعاً هیچ مجموعه و شخصی نمی‌تواند بگوید عاری از اشکال و اشتباه است، ما نیز از این موضوع استثنا نیستیم و باید با کمک رسانه‌ها، اشکالاتی که در مسیر فعالیت‌ها وجود دارد را اصلاح کنیم. بحث موسسات معین و واسط، موضوع جدیدی نیست. در دوره‌های مختلف نیز موسسات معین وجود داشتند».
بازنشر بیانات مقام معظم رهبری در مورد برخی ویژگی‌های احتماعی و مبارزاتی حضرت زهرا(س) از دیگر خبرهای این خبرگزاری در صفحه دین، قرآن و اندیشه است. در بخشی از این خبر می‌خوانیم: «زندگی فاطمه زهراسلام‌الله علیها از همه ابعاد، زندگی‌ای همراه با کار و تلاش و تکامل و تعالی روحی یک انسان است. شوهر جوان او دائماً در جبهه و میدان‌های جنگ است؛ اما در عین مشکلات محیط و زندگی، فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، مثل کانونی برای مراجعات مردم و مسلمانان است. او دخترِ کارگشای پیغمبر است و در این شرایط، زندگی را با کمال سرافرازی به پیش می‌برد: فرزندانی تربیت می‌کند مثل حسن و حسین و زینب؛ شوهری را نگهداری می‌کند مثل علی و رضایت پدری را جلب می‌کند مثل پیغمبر! راه فتوحات و غنایم که باز می‌شود، دختر پیغمبر ذرّه‌ای از لذّت‌های دنیا و تشریفات و تجمّلات و چیزهایی را که دل دختران جوان و زنها متوجّه آنهاست، به خود راه نمی‌دهد. عبادت فاطمه زهرا، سلام‌الله علیها، یک عبادت نمونه است».
«بررسی شبهات و ابهاماتی در زندگی و شهادت حضرت زهرا(س)/ چرا حضرت فاطمه(س) در مدینه غریب بود؟»، «اسامی ۱۶ فینالیست جشنواره تلاوت‌های مجلسی اعلام شد»، «ویژگی‌های اولیای الهی در برخورد با دیگران»، «تلاوت موحدی‌راد در کرسی نفحات‌القرآن»، «اختتامیه سوگواره حریر سوخته ۱۷ بهمن برگزار می‌شود +پوستر»، «ماجرای تو دهنی آیت‌الله بروجردی به رئیس شهربانی/ پس از آزادی امام(ره) اولین نفری بودم که سخنان ایشان را ضبط کردم +فیلم» و «زمانی که حضرت زهرا زیورآلات خود را صرف نیازمندان کرد» از دیگر عناوین خبری این خبرگزاری است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران نیز همچون دیگر خبرگزاری‌ها به نشست خبری معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد پرداخته و با تیتر «بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود» به تشریح جزئیات این نشست پرداخته است.
ایسنا در خبر دیگری که در صفحه دین و اندیشه منتشر شده از انتصاب دبیر جشنواره کرامت خبر داده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده؛ «محسن منصوری» مدیرعامل بنیاد کرامت و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره، طی حکمی «محمّدمهدی محمّدیان» را به عنوان دبیر جشنواره ملی کرامت منصوب کرده است.
گفت‌وگو با یکی از کارشناسان مسائل دینی با موضوع سیره اهل بیت(ع) از دیگر مطالب خبری این خبرگزاری است. حجت‌الاسلام والمسلمین «ابراهیم بهاری» در بخشی از گفت‌وگوی خود با ایسنا گفته است؛ «ما هرچه بیشتر و تخصصی‌تر به زندگی حضرت زهرا (س) بپردازیم، زودتر به رشد و تعالی می‌رسیم؛ وقتی به زندگی حضرت نگاه می‌کنیم می‌بینیم در برخوردهای اجتماعی و سیاسی هر جایی که لازم است حضرت زهرا(س) حضور داشته باشد به عالی‌ترین شکل ممکن ظهور و بروز پیدا می‌کند و در هر جایی که لازم است سکوت کنند، سکوت اختیار می‌کنند».
ایسنا همچنین از نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابوالحسن نواب» رئیس دانشگاه ادیان و مذهاب قم که روز گذشته 14 بهمن‌ماه در شهر همدان برگزار شده، گزارشی ارسال کرده است.
مهر
خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی و تا زمان انتشار این گزارش دو مطلب خبری بر روی خروجی قرار داده است که هر دو آنها مربوط به نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است.
این خبرگزاری اولین خبر خود را به صحبت‌های «عبدالهادی فقهی‌زاده» معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد اختصاص داده است. در بخشی از این خبر که با تیتر «قرآن؛ معنای زندگی شعار نمایشگاه بین‌المللی قرآن در سال 98» منتشر کرده آمد است؛ « در نمایشگاه بیست و هفتم نگرش صرفه جویی در جهت امکان بهره وری بیشتر را مد نظر قرار داده ایم و هزینه کرد اعتبارات تا جایی کاهش پیدا کرده و بیش از پیش مشارکتی این دوره را برگزار خواهیم کرد».
مهر همچنین سخنان قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در این نشست خبری را نیز منتشر کرده است. «حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید حسینی» در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست خبری که با تیتر «رنگ رقابت قرآنی در فضای نمایشگاه بین‌المللی قرآن 98 بیشتر می‌شود» گفته است؛ «نمایشگاه باید محلی شود تا به عرضه تازه‌ترین دستاوردها چه در زمینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی، هنری و سازمانی و مردمی بپردازد. با توجه به برنامه ریزی ای که صورت گرفته بتوانند تازه ها را شناسایی کند».

ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه معارف، تغییرات نمایشگاه قرآن به دلیل تداخل زمانی با نمایشگاه کتاب را برای تیتر نشست خبری صبح امروز معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد انتخاب کرده است.
ایرنا امروز همچنین از نشست «فهم دینی و معماری دوره صفوی» که به همت گروه جامعه‌شناسی تفسیری انجمن جامعه‌شناسی ایران در سالن کنفرانس این انجمن در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد گزارشی منتشر کرده است. «محمد شاپوری»، استادیار جامعه شناسی در این نشست گفته است؛ «معماری مساجد در دوره اسلامی شناسنامه هنرمندان مسلمان در هر دوره از آن تاریخ است. جایی که دین با هنر ملاقات می‌کند و نمودهای هنر اسلامی در این اماکن تجلی می‌یابد».
اهداء یک جلد قرآن کریم به کتابخانه مرکزی مشهد از سوی مقام معظم رهبری دیگر خبر این خبرگزاری در روز 15 بهمن‌ماه است. این کتابخانه امروز طی آیینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری رسیده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز از نشست خبری معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد گزارشی منتشر کرده است. این خبرگزاری در گزارش فوق زمان بازگشایی نمایشگاه را برای تیتر این نشست خبری انتخاب کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان در خبر دیگری از دیدار صمیمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با جمعیت بانوان فرهیخته استان خوزستان خبر داده است. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این دیدار بانوان را به عنوان بازوان تبلیغی جامعه معرفی کرده است.
«مداحی روضه حضرت زهرا(س) با نوای حسن خلج»، «مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در آستان امامزاده صالح(ع)»، «مداحی در دل خود شور عشق حید داریم با نوای ابوذر بیوکافی»، «هر اقدامی در جهت کمرنگ کردن نقش مردم برخلاف دستور اسلام است»، «چرایی دو دهه عزاداری برای شهادت حضرت زهرا(س)» و «حدیث امام حسن(ع) درباره احسان کردن» از دیگر عناوین خبری باشگاه خبرنگاران جوان در صفحه قرآن و عترت است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران تنها خبر منتشر شده در صفحه دین امروز 15 بهمن‌ماه را به نشست خبری معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داده است. این خبر با تیتر «برخی کمیته‌ها تجمیع و فعالیت برخی کمیته‌ها نیز در چند قسمت پخش شدند» بر روی خروجی قرار گرفته است.
«عبدالهادی فقهی‌زاده» در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست خبری گفته است؛ «دوره آتی نمایشگاه، هفته نخست ماه مبارک رمضان، 21 اردیبهشت‌ 98 با شعار «قرآن معنای زندگی» رسما افتتاح و دو هفته دایر خواهد بود».
میزان
خبرگزاری میزان نیز تنها مطلب خبری امروز خود را به حدیثی از امام رضا(ع) در مورد صله رحم اختصاص داده است.

انتهای پیام

captcha