دیدن 10 هزار کردستانی از اکران فیلم‌های جشنواره فجر
کد خبر: 3789139
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰

دیدن 10 هزار کردستانی از اکران فیلم‌های جشنواره فجر

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اکران 16 فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سنندج، گفت: 10 هزار و 100 نفر از اکران فیلم های این دوره از جشنواره فجر در سینما فروردین سنندج دیدن کردند .

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 21 بهمن ماه در جمع عوامل برگزاری سی و هفتمین جشنواره فجر کردستان اظهار کرد: همزمان با آغاز اکران فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سینما فروردین سنندج 16 فیلم شامل 11 فیلم در بخش سودای سیمرغ و پنج فیلم در بخش سیمرغ پروانه ها به روی پرده رفت.
وی با اشاره به استقبال مردمی از اکران فیلم های این دوره از جشنواره فجر در استان، عنوان کرد: فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 8 بهمن و در 32 سانس برای علاقه مندان به هنر سینما اکران شد که با استقبال خوب مردمی همراه بود.
قلعه شاخانی با بیان اینکه به صورت میانگین روزانه یک هزار و 600 نفر به تماشای فیلم های این دوره از جشنواره نشستند، ادامه داد: 10 هزار و 100 نفر از اکران فیلم های سی و هفتمین جشنواره فجر کردستان دیدن کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: در طول هفت روز اکران فیلم های بخش سودای سیمرغ بالغ بر هشت هزار نفر و پنج روز اکران فیلم های بخش سیمرغ پروانه ها، 2 هزار کودک و نوجوان فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر کردستان را نظاره گر بودند.
وی به عناوین این فیلم‌ها نیز اشاره و ذکر کرد: فیلم‌های «آشفتگی»، «دیدن این فیلم جرم است»، «پالتو شتری»، «درخونگاه»، «تیغ و ترمه»، «قسم»، «سرخ پوست»، «خون خدا»، «بیست و سه نفر»، «ناگهان درخت» و «حمال طلا» در این دوره از جشنواره فیلم فجر در سنندج به روی پرده سینما رفت.
وی در خصوص فیلم های بخش سیمرغ پروانه ها نیز گفت: اکران سیمرغ پروانه ها در راستای برنامه‌های حمایتی سازمان سینمایی از سینمای کودک و نوجوان برای دومین سال اجرا شد که در این دوره فیلم های «لکنت»، «پاستاریونی» و «ضربه فنی» و انیمیشن های «بنیامین» و «آخرین داستان» برای کودکان و نوجوانان اکران شد.
قلعه شاخانی با بیان اینکه فیلم های های این دوره از جشنواره فجر هم از لحاظ محتوایی و هم فُرمی نسبت به دوره های گذشته ارتقا پیدا کرده بود، خاطرنشان کرد: نظرسنجی که از مخاطبان فیلم‌هایی که اکران شده نشان می‌دهد امسال نسبت به سال گذشته رضایت بهتری از کیفیت صدا و تصویر فیلم ها و در کل اکران داشتند.
انتهای پیام

captcha