عبرت‌های قرآن در مورد تنزل از آرمان‌های الهی/ ضرورت‌سازی ساختگی؛ زمینه عقب‌نشینی و مذاکره
کد خبر: 3789239
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد:

عبرت‌های قرآن در مورد تنزل از آرمان‌های الهی/ ضرورت‌سازی ساختگی؛ زمینه عقب‌نشینی و مذاکره

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه دشمنان داخلی و خارجی به دنبال ایجاد ضرورت‌سازی ساختگی به عنوان زمینه برای عقب‌نشینی و مذاکره هستند تصریح کرد: ملت ایران اجازه این کار را نمی‌دهد و ترامپ آرزوهایش را به گور خواهد برد.

ترامپ آرزوهایش را به گور خواهد برد/ ضرورت‌سازی ساختگی؛ زمینه عقب‌نشینی و مذاکرهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا 22 بهمن ماه در پایان مراسم راهپیمایی مردم شریف قم در حرم حضرت معصومه(س) در سخنانی گفت: براساس اظهارات خود کارشناسان آمریکایی، اگر آمریکا نتواند در 25 سال اخیر که 18 سال آن سپری شده نتواند اهدافش را پیاده کند از سال 2025 فروپاشی این امپراتوری آغاز خواهد شد.

وی افزود: مهمترین اهداف تعریف شده آنان هم تضعیف و خنثی‌سازی نیروهای بی ثبات ساز جهانی یعنی ایران، الحاق کشورهای قدرتمند مانند چین به جریان جاری بین‌المللی و تلاش و اقدام برای کمک به جامعه بین‌المللی در رام کردن نیروهای واگرایی است که عنصر تغییر، عامل به وجود آمدن آنان است.

سعیدی با بیان اینکه دنیا در این سال‌ها با سه رئیس جمهور آمریکا مواجه بوده است افزود: اولین آنان بوش بود که اهداف دولت‌سازی، نهادسازی، ایجاد پایگاه و مهار قدرت ایران را دنبال کرد لذا عراق و افغانستان را اشغال کرد ولی آیا برای رسیدن به اهدافش توفیقی داشت؟.

سعیدی بیان کرد: امروز ما در چه شرائطی هستیم و آمریکای در حال سقوط و افول در چه وضعی است؟؛ بعد از بوش هم اوباما بر سر کار آمد که تصور می‌شد با توجه به روی کار آمدن دولت اعتدال و شعار مذاکره با کدخدا بهترین دوران روسای جمهور آمریکا در مواجهه با ایران باشد.

وی افزود: البته اوباما در مسئله هسته‌ای کاملا موفق بود و توانست آن را در راستای منافع آمریکا حل کند و حل کرد؛ البته در تداوم آن نیز مسئله نفوذ را دنبال کرد که در تیم هسته‌ای و ... دیدیم و مهمتر از آن نفوذ فکری عناصر غربگرا است که شوروی سابق را هم با همین حربه از پا در آوردند.

سعیدی با بیان اینکه شعار شوروی مقابله با امپریالیسم غرب بود و نه تعداد کلاهک‌های اتمی لذا مشکل ما هم تعداد سانتریفیوژها نیست تصریح کرد: اوباما موفقیت‌های نسبی داشت؛ جان کری در خاطراتش گفته وی قصد داشت بعد از ماجرای هسته ای سراغ موشک‌ها برود ولی چون پروسه برجام طولانی شد فرصتی برای آنان ایجاد نشد و پرونده اوباما هم با کلی خسارت به ایران بسته شد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه وقتی ترامپ روی کار آمد دکترین وی تغییر کرد اظهار کرد: وی می‌گوید عناصر قدرت ایران را باید از دست او بگیریم که مهمترین آن انسجام ملی تحت رهبری ولایت فقیه است؛ او معتقد است دومین قدرتی را که باید از ایران بگیریم نفوذ معنوی در عراق، لبنان، سوریه، یمن و در کل منطقه است که می‌خواستند با برجام دو و سه این مسئله را دنبال کنند.

وی افزود: ما در سوریه 5 هدف داشتیم که هدف اول حفظ استقلال این کشور بود؛ دومین هدف ما حفظ مقاومت بود زیرا اگر از این حلقه خارج می‌شد ارتباط ما با فلسطین وحزب الله قطع می‌شد؛ هدف سوم حفظ بشار اسد بود؛ چهارمین هدف دفاع از حریم اهل بیت(ع) بود و هدف پنجم نیز دفع شر شرورترین جریان تاریخ یعنی داعش بود؛ اگر داعش سر مرز ما بود ما چه مشکلاتی داشتیم ولی هنر و مدیریت رهبری شرائط امروز را برای ما فراهم کرده است.

فتنه دو نوع است

سعیدی اظهار کرد: قدرت دیگری که ترامپ می‌خواهد از ایران بگیرد قدرت انرژی است و برای رسیدن به اهدافشان چند کار انجام می دهند که تحریم شدید یکی از آن‌هاست اما باید بدانند آرزوهایشان را باید به گور ببرند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه ما از یکطرف با دشمن خارجی و از طرف دیگر در کشور با فتنه روبرو هستیم تصریح کرد: فتنه دو نوع است سخت و نرم؛ فتنه سخت اردوکشی و حمله با سلاح و تخریب بانک و زدن مردم است ولی فتنه نرم با اندیشه و فکر سر و کار  دارد.

وی ادامه داد: کاری که سامری با قوم موسی کرد از جنس فتنه نرم بود؛ سامری قوم موسی را از توحید به بت‌پرستی و از سطح آرمان‌های توحیدی به پیاز و سبزی و غذا تنزل داد و تبعیت از رهبری الهی را مبدل به تبعیت از رهبری شیطانی کرد؛ جریان سقیفه و علم کردن پیراهن عثمان و ... همه از جنس فتنه نرم بود همچنین شعار ابطال انتخابات و نامه بدون بسم الله از جنس فتنه نرم در سال 88 بود.

سعیدی تصریح کرد: فتنه 98 نقطه تلاقی معارض خارجی با جریان داخلی است ولی نحوه چگونگی عمل آن‌ها نیازمند زمان بیشتر است؛ نقطه خارجی آن تحریم شدید و شورش و ... است؛ در عرصه داخل نیز دولت باید جدی‌تر وارد عرصه شود؛ مردم در فشار هستند؛ چرا یکسری نابسامانی‌های قابل حل، حل نشده است البته مجلس هم نقش دارد ضمن اینکه مسئله بسیار نگران‌کننده زمینه‌سازی در خارج و داخل برای عقب‌نشینی است.

ضرورت‌سازی ساختگی

وی افزود: آنچه امام علی(ع) را مجبور به تسلیم در نهروان کرد ضرورت‌سازی ساختگی بود؛ ملت ایران نباید اجازه دهد ضرورت‌سازی ساختگی زمینه عقب‌نشینی را فراهم کند؛ دائما می‌گویند نمی‌شود مقاومت کرد، برای چه باید در سوریه بمانیم؟ باید دنبال اروپا حرکت کنیم ولی تا کی باید کاسه گدایی برداریم و دنبال آن‌ها برویم؛ می‌گویند بیایید مذاکره کنیم و اگر نکنیم جنگ ایجاد خواهد شد ولی کدام جنگ؟ آمریکا قدرت جنگ با ایران را ندارد و شرائط منطقه هم به او اجازه نمی‌دهد.

سعیدی بیان کرد: شرطی‌سازی از دیگر اهداف دشمن است؛ همه چیز را در زمانی  به مسئله هسته‌ای ربط دادند و آنقدر تکرار کردند که برخی حتی آب خوردن را هم در گرو آن دانستند البته مذاکره کردیم ولی نتیجه آن چه شد؟.

انتهای پیام  

captcha