مرحوم «صاحبی» از پیشتازان مطبوعات دینی و جریان تدوین مقالات حوزوی بود
کد خبر: 3789960
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
آیت‌الله مبلغی:

مرحوم «صاحبی» از پیشتازان مطبوعات دینی و جریان تدوین مقالات حوزوی بود

گروه معارف ــ عضو خبرگان رهبری درگذشت رئیس انجمن ادیان و مذاهب حوزه‌های علمیه و رئیس شورای دین‌پژوهان کشور را تسلیت گفت و اظهار کرد: مرحوم صاحبی از جمله طلایه‌داران و پیشتازان فعالیت‌های مطبوعات دینی و جریان تدوین مقالات حوزوی پس از انقلاب اسلامی است.

مرحوم صاحبی از پیشتازان مطبوعات دینی و جریان تدوین مقالات حوزوی بودبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله احمد مبلغی، عضو خبرگان رهبری در پیامی ‌درگذشت محمد‌جواد صاحبی، رئیس انجمن ادیان و مذاهب اسلامی حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح ذیل است؛
«ارتحال مرحوم ‌محمد‌جواد صاحبی که از جمله طلایه‌داران و پیشتازان فعالیت‌های مطبوعات دینی و جریان تدوین مقالات حوزوی پس از انقلاب اسلامی است، ضایعه‌ای تأثرآمیز است.
باید اذعان داشت نقش این محقق گرانمایه همراه با مجموعه‌ای از حوزویان در دهه اول پس از انقلاب اسلامی در ایجاد و تقویت رویکرد به تدوین مقالات علمی و کنگره‌ای در زمینه مسائل دینی غیرقابل انکار است. این عالم راحل، خوش‌طینتی را با خوش‌فکری، خوش‌مشربی را با حسن ارتباط علمی با شخصیت‌های حوزوی، بی‌ادعائی را با پرکاری در تدریس و تألیف و وقار را با تواضع دهم آمیخته بود.
اندیشه‌شناسی معاصر، شخصیت‌شناسی متفکران جهان اسلام، مقتل شناسی، مطالعات و فعالیت‌های ادیانی، مطالعات معطوف به تقریب مذاهب اسلامی و مطالعات کلامی و... بخشی از فعالیت‌های این اندیشمند حوزه و دانشگاه بود که آثار آن برجای مانده است.
ارتحال نویسنده گرانمایه و اندیشمند، رئیس انجمن ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم، برادر گرامی دکتر محمدجواد صاحبی ضایعه‌ای تأثرآمیز است و بنده مصیبت ارتحال این محقق گرانمایه را به مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، فضلای حوزه علمیه و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم.»
یادآور می‌شود، ‌محمدجواد صاحبی، رئیس شورای دین‌پژوهان کشور و رئیس انجمن ادیان و مذاهب اسلامی حوزه علمیه قم به علت بیماری، به دیار باقی شتافت.
انتهای پیام
captcha