جهانی کردن دین اسلام؛ مهمترین وظیفه طلاب
کد خبر: 3790755
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

جهانی کردن دین اسلام؛ مهمترین وظیفه طلاب

گروه معارف ــ استاد حوزه علمیه قم با توجه به فرمایش پیامبر اسلام انتظار فرج را برترین عمل برشمرد و وظیفه طلاب را جهانی کردن دین اسلام دانست.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مجید جعفرپور، استاد حوزه علمیه قم، روز گذشته، 27 بهمن ماه در نشست با موضوع «طلبگی و سربازی امام زمان(عج)» در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان با ذکر حدیثی از امام صادق(ع)، از جمله شرایط یک سرباز امام زمان(عج) را، انتظار، داشتن ورع و حسن اخلاق بیان کرد و اصل سربازی را، انتظار و دو بال آن را ورع و حسن خلق دانست.
وی با توجه به فرمایش پیامبر اسلام(ص) که انتظار فرج را برترین عمل بیان کردند بیان کرد: انتظار فرج از جنس عمل است که این مطلب با آیه 61 سوره مومنون «اولئک یسارعون فی الخیرات و هم لها سابقون» استناد داده می‌شود.
جعفرپور اضافه کرد: انتظار یک امر وجدانی است فقط برای شخص منتظر، روشن است و با توصیف و توضیح نمی‌توان انتظار را روشن کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به دعای عهد که از خداوند خواسته می‌شود: «اللهم اجعلنی من انصاره و اعوانه و الذابین عنه و المسارعین الیه فی قضاء حوائجه و المحارمین عنه و السابقین الی ارادته و المستشهدین بین یدیه» متوجه می‌شویم که این حرکت و سرعت و سبقت برای این است که حاجت امام زمان(عج) برآورده شود.
این استاد حوزه حاجت امام زمان (عج) را با توجه به آیه 55 سوره نور این گونه توضیح داد: از آنجا که خدا خلف وعده نمی‌کند، در این آیه سه وعده جهانی داده است: ا- حکومت جهانی 2- دین جهانی 3- امنیت جهانی.
وی وظیفه طلاب را جهانی کردن دین اسلامِ در روز غدیر دانست.

انتهای پیام

captcha