برگزاری طرح «پیوند مسجد با مدرسه» در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3790889
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

برگزاری طرح «پیوند مسجد با مدرسه» در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی از برگزاری طرح پیوند «مسجد با مدرسه» در این استان خبر داد.

برگزاری طرح پیوند مدرسه با مدرسه در خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: حدود یک ششم آیات قرآن به اهمیت نماز پرداخته و 126 آیه نیز به صورت مستقیم بحث اقامه نماز را مطرح می‌کند.
وی با بیان اینکه بیش از 19 هزار روایات از ائمه اطهار(ع) درباره نماز است، افزود: امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند: «کسی که نماز را سبک شمارد به شفاعت اهل بیت(ع) نمی‌رسد».
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی افزود: تبلیغ و ترویج نماز در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و مسئولان و مدیران در محیط کار خود باید توجه زیادی در زمینه اقامه نماز داشته باشند.
کمیلی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب طی پیامی به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز فرمودند آموزش و پرورش می‌تواند اثرگذارترین اقدام برای اقامه نماز داشته باشد و مدارس را باید مزین به نمازخوانی نوجوانان و جوانان کنید.
وی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز در طول سال برنامه‌های متفاوتی در مدارس و مجموعه آموزش و پرروش اجرا می‌کند، ادامه داد: برگزاری نشست‌های دانش‌آموزی، برگزاری نشست‌های توجیهی جهت اقامه نماز ویژه والدین، برگزاری دوره‌های اقامه نماز برای پایه سوم ابتدایی در مدارس دخترانه و برگزاری دوره طرح مبین ویژه مربیان متوسطه اول و دوم از جمله این برنامه‌ها است.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دوره آموزشی ائمه جماعات در مدارس استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین دوره آموزشی انجمن اولیا و مربیان روز دوم اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.
کمیلی با بیان اینکه بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز به عنوان «نماز و دانش‌آموزان» سال آینده در استان گلستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیشترین فعالیت‌های ستاد اقامه نماز حول محور آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه این دوره‌های آموزشی در مدارس سبب آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با نماز می‌شود، افزود: طرح پیوند «مسجد با مدرسه» در استان در حال اجرا است و یکی از برنامه‌های مهم سال آینده استان است.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌جنوبی گفت: باید دانش‌آموزان را به سمت مسجد هدایت کرد و ارتباط بیشتری بین آن‌ها و مساجد محله خود برقرار شود و دانش‌آموزان علاوه بر شرکت در نماز ظهر مدرسه در نماز مغرب و عشاء مسجد محله خود حضور یابند.
کمیلی یادآور شد: این طرح سال آینده ابتدا در چند مدرسه استان به صورت پایلوت انجام خواهد شد و سپس فراگیر می‌شود و در این طرح جلسات توجیهی و تشویقی برای دانش‌آموزان برگزار و اهمیت نماز برای دانش آموزان و اولیا و والدین بیان می‌شود.
انتهای پیام

captcha