دوره آموزشی «راهبران کنش‌های اجتماعی» در چهارمحال و بختیاری برگزار شد
کد خبر: 3791535
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

دوره آموزشی «راهبران کنش‌های اجتماعی» در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: دوره آموزشی «راهبران کنش‌های اجتماعی» در استان با همت شورای برنامه‌ریزی دانشگاه جامع علمی کاربردی و کانون بسیج این دانشگاه برگزار شد.

دوره آموزشی«راهبران کنش‌های اجتماعی» در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، فرید براتی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری امروز، 30 بهمن‌ماه در دوره آموزشی طلایه‌داران معروف(دانشجو) و یاران معروف(همکار) که در مرکز پیام دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به‌عنوان دانشگاه مولود انقلاب، گام‌های خود را در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی برداشته است.

وی با اشاره به کمبود دانشجو در دانشگاه‌ها، ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی رویکردهایش را اصلاح کرده و رشته‌های مورد نیاز بازار کار را ارائه می‌دهد.

براتی به فارغ‌التحصیلی 20 هزار نفر از این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این افراد در رشته‌های مختلف همچون جوشکاری و امدادرسانی مشغول به  فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اصلاحاتی که در ساختار دانشگاه جامع علمی‌ ـ کاربردی استان انجام می‌گیرد در راستای پیرایش این درخت برآمده در انقلاب است که بتواند پویاترین نیازهای کشور را در حوزه‌های آموزش عالی، اقتصاد، کسب و کار پوشش دهد.

وی با اشاره به اینکه متفاوت و کاربردی و بی‌رقیب بودن رشته‌های دانشگاه‌ علمی ـ کاربردی، بیان کرد: در حال حاضر دو مرکز جدید نیروی انتظامی و مرکز فرهنگی هنری فرخشهر به جمع دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی استان اضافه شده است.

براتی با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در رابطه با گام دوم انقلاب اسلامی افزود: دو گام مهم این بیانیه به بحث دانشگاه‌ها مربوط می‌شود که نخستین نکته آن، علم و پژوهش است؛ یعنی آینده و توسعه کشور بر مبنای پژوهش بوده و این بار سنگین توسعه و ثبات کشور بر دوش نهادهای متولی علم و پژوهش قرار گرفته است که تا‌کنون تحولات بسیاری نیز در زمینه علم و فناوری، در حوزه نانو، نظامی و بیولوژی رخ داده است.

غلامرضا آقابابایی، عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان در ادامه این نشست بیان کرد: این دانشگاه سال گذشته جلسه‌ای را با حضور عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر استان در خصوص آموزش‌های مدون برگزار کرد. از آنجایی که این دانشگاه تنها دانشگاهی است که ظرفیت برگزاری دوره‌های مقطع‌دار و بدون مقطع را دارد  و تا‌کنون دوره‌های مختلفی را نیز برگزار کرده است مسئولیت برگزاری این دوره را برعهده گرفت.

آقابابایی گفت: این دانشگاه دو ماه گذشته نیز مجوز تدوین و اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت را اخد و به کمک بسیج دانشگاه و متولیان امر در حوزه‌های مختلف دوره مدونی را برای ضابطین امربه معروف و نهی از منکر تشکیل داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون شورای امر به معروف و نهی از منکر در کنار سپاه و نیروهای نظامی قرار داشته و آمادگی برگزاری این دوره‌ها را در   ادارات مختلف دارد.

انتهای پیام

captcha