انقلاب اسلامی ثمره فداکاری مادران و همسران شهدا است
کد خبر: 3791860
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

انقلاب اسلامی ثمره فداکاری مادران و همسران شهدا است

گروه فرهنگی ــ آیت‌الله عابدینی در دیدار با خانواده شهیدان کبیری گفت: انقلاب اسلامی ثمره فداکاران بزرگی، چون مادران و همسران شهدا است و ما قدر آن‌ها را می‌دانیم.

انقلاب اسلامی ثمره فداکاران بزرگی چون مادران و همسران شهدا است

به گزارش ایکنا از قزوین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا شب گذشته با مادر شهیدان کبیری دیدار و از صبر و بردباری همه مادران و همسران شهدا قدردانی کرد.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این دیدار روز تکریم از مادران و همسران شهدا را گرامیداشت و اظهار کرد: امروز، روز ارتحال حضرت ام‌البنین (س)، بانوی بزرگ اسلام و مادر حضرت ابوالفضل (ع) است که روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامیده شده است.
وی افزود: انقلاب اسلامی ثمره فداکاران بزرگی چون مادران و همسران شهدا است و قدر آن‌ها را می‌دانیم و از خدای متعال می‌خواهیم تا قدرت و توانی به ما بدهد تا بتوانیم وظایفمان را در قبال آنها به انجام برسانیم.

با شهیدان کبیری بیشتر آشنا شویم 
شهید محمدرضا کبیری، دوازدهم فروردین ۱۳۴۶، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش علی‌اکبر، پلیس بود و مادرش نوش‌آفرین نام داشت. دانشجوی دوره کارشناسی در رشته صنایع پتروشیمی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. چهارم دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۷۶پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد. 
برادرش محمود نیز به شهادت رسیده است. شهید محمود کبیری، هشتم دی ۱۳۴۷، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش علی‌اکبر، پلیس بود و مادرش نوش‌آفرین نام داشت. دانش‌آموز سوم متوسطه در رشته تجربی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. پنجم دی ۱۳۶۵، در خرمشهر بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد. برادرش محمدرضا نیز به شهادت رسیده است.
روحشان شاد و راهشان پر رهرو
انتهای پیام 
captcha