برگزاری کارگاه بازآموزی و ارتقای سطح علمی معلمان قرآن در شاهرود
کد خبر: 3791868
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

برگزاری کارگاه بازآموزی و ارتقای سطح علمی معلمان قرآن در شاهرود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارگاه بازآموزی و ارتقای سطح علمی معلمان و مربیان قرآن با حضور ۱۸۰ معلم قرآن در شاهرود برگزار شد.

برگزاری کارگاه بازآموزی و ارتقاء سطح علمی معلمان قرآن در شاهرود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان، رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود شب گذشته، 30 بهمن در حاشیه کارگاه بازآموزی مربیان و معلمان قرآن کریم شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه ارتقای سطح علمی و دانسته‌های قرآن‌آموزان در زمره رسالت‌های همیشگی مربیان قرآنی و لازمه آن افزایش سطح شناخت و مهارت‌های مربیان و مدرسان است، اظهار کرد: آگاهی مربیان قرآنی از علوم و فنون تربیتی و استفاده از روش‌های برتر آموزش و یادگیری یک امر ضروری است.

وی ادامه داد: استفاده از روش‌های جدید برای تدریس قرآن کریم ضروری است زیرا یک معلم و مربی قرآنی زمانی می‌تواند در کار خود موفق باشد که توانمندی خود را در زمینه‌های کمی و کیفی آموزش ارتقا دهد.

عبداللهیان با تأکید براینکه  استعدادیابی صدا، صوت و لحن، از حفظ خوانی، روخوانی و روان‌خوانی در فرآیند آموزش قرآن کریم باید مرحله به مرحله انجام شود، یادآور شد: روش تدریس بر اساس ظرفیت و توان و استعداد مخاطبان انتخاب شود و از سوی دیگر معلمان قرآنی خودشان هم باید هر سال چندین مرتبه در دوره‌های بازآموزی شرکت کنند و اطلاعات و دانش خود را به‌روزرسانی کنند.

امام جمعه موقت شاهرود یکی از راه‌هایی که می‌تواند به ارتقای سطح آگاهی‌های معلمان قرآن در سطوح مختلف کمک کند را مطالعه کتب روانشناسی تربیتی پرورشی و فراگیری فنون تدریس برشمرد و گفت: مربیان قرآنی برای رشد و شکوفایی استعدادهای فطری قرآن‌آموزان، به شناخت اصول علمی و مهارت‌های عملی یک تدریس مناسب باید مجهّز باشند.

یادآور می‌شود، این کارگاه با حضور ۱۸۰ مربی قرآنی در کانون بسیج شاهرود برگزار شد.

انتهای پیام

captcha