شهدا بهترین الگوهای سبک زندگی قرآنی هستند
کد خبر: 3792043
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران:

شهدا بهترین الگوهای سبک زندگی قرآنی هستند

گروه جهاد و حماسه ــ رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت تهران بزرگ تأکید کرد: اگر می‌خواهید سبک زندگی قرآنی در کشورمان رواج پیدا کند، بهترین الگوها شهدای قرآنی هستند.

شهدا بهترین الگوهای سبک زندگی قرآنی هستند

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سی و سومین دیدار هفتگی جامعه قرآنی در سال 97 با دیدار از خانواده شهید محمد صادق افضلی‌فرد برگزار شد. در این دیدار که به همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران برگزار می‌شود، رحیم قربانی، مسئول این سازمان اظهار کرد: خدا را شاکریم بار دیگر این فرصت پیش آمد تا مهمان یکی دیگر از شهدای قرآنی باشیم.

وی افزود: در سال 92 ستادی شکل گرفت تا شهدای قرآنی را به عنوان الگوهایی جهت ترویج سبک زندگی قرآنی تبلیغ کنند. در این راستا، برنامه‌های مختلفی نیز برگزار شد. برای مثال، همایش سوره‌های سرخ یکی از اقدامات مورد نظر است که در آن از شهدای قرآنی تکریم می‌شود. این همایش تا به امروز شش دوره برگزار شده است.

قربانی تأکید کرد: ساخت مستندهایی مبتنی بر زندگی شهدای قرآنی اقدامی است که به واسطه آن به صورت عینی زندگی این شهیدان بزرگوار ترویج می‌شود. البته در شرایط فعلی، بیش از هر زمان دیگری نیاز است تا زندگی قرآنی نیز تبلیغ شود، چون هجمه‌های فرهنگی غرب به شدت زیاد شده است.

در ادامه این مراسم، برادر شهید افضلی‌فرد تأکید کرد: برادر شهیدم به تلاوت قرآن علاقه‌ای بسیار داشت. در ضمن تلاوت‌های قاری بزرگ قرآن «طبلاوی» را پیگیر بود، به نحوی که هرگاه فرصت می‌کرد، قرائت‌های وی را گوش می‌داد. این شهید تنها به تلاوت قرآن بسنده نمی‌کرد، بلکه در عمل نیز پیرو سبک زندگی قرآنی بود.

وی ادامه داد: اگر برادر شهیدم با مسافر یا مسافران غریبه روبرو می‌شد، پیگیر حال و وضعیت آنها بود تا بداند آنها در مضیقه نیستند. این رفتار تنها یک نمونه از توجهات قرآنی این شهید در زندگی بود، اما اگر فرصت بود، می‌توانستم نمونه‌های بسیاری در این رابطه بیان کنم.

وی ادامه داد: یک شب برادرم را در خواب دیدم که در یک نشست خبری حضور داشت. وقتی از او پرسیدم چرا او در آن جلسه به عنوان سخنران حضور دارد، گفت می‌خواهم به مردم یادآور شوم که شهدا زنده‌اند. این خواب یک رؤیای صادقه بود که در آن به ما گوشزده می‌کرد که شهدا بر اعمال ما ناظرند.

وی یاد آور شد: البته این نکته را باید بگویم که خود شهید، برادر شهید بود، چون برادر بزرگتر وی زودتر از او به شهادت رسیده بود جالب است بدانید وقتی خبر شهادت برادر بزرگتر به پدر آنها اعلام شد، پدر سجده  شکر به جای آورد.

این برادر شهید اضافه کرد: خانواده و اهمیت به آن یکی از تأکیدات برادر شهیدم بود. لازم به ذکر است که وی داماد آیت‌الله خاتمی بود. این عالم ربانی همیشه از داماد شهیدش به نیکی یاد می‌کرد.

برادر شهید افضلی‌فرد افزود: احترام به پدر و مادر یکی دیگر از ویژگی‌های اخلاقی برادر شهیدم بود. وی همیشه احترام والدین خود را به جای می‌آورد و کوچکترین ناراحتی آنها برای او دردی بزرگ بود. نکته دیگری که باید ذکر کنم، تأکیدات شهید بر احکام بود که هیچ‌گاه از آن غافل نمی‌شد.

شهدا بهترین الگوهای سبک زندگی قرآنی هستند

وی ادامه داد: نگاه پاک و دوری از نامحرم، یکی دیگر از خصائل اخلاقی شهید افضلی‌فرد بود. به یاد ندارم هیچ‌گاه این شهید به نامحرم نگاه کرده باشد. به شدت از فعل حرام دوری می‌کرد و بارها با ما گوشزد می‌کرد از عذاب گناه بترسید.

این برادر شهید، نماز را مونس ویژه برادر شهیدش عنوان کرد و گفت: هیچ‌گاه به یاد ندارم که شهید افضلی‌فرد نماز در اول وقت نخوانده باشد. حتی در ماه رمضان، قبل از اینکه روزه خود را باز کند، حتماً می‌بایست نماز خود را به جای می‌آورد. نکته بعدی علاقه شهید به نماز شب بود و بارها سر سجاده به خواب می‌رفت.

وی با بیان اینکه برادرش با چشم‌پوشی از لذت‌های جوانی به هم نسلانش درس زندگی داد، گفت: شهید محمدصادق افضلی‌فرد در 25 سالگی به شهادت رسید؛ یعنی در اوج جوانی. اما به اندازه یک انسان 70ساله تجربه و منش بزرگ داشت. برای همین، پس از سال‌ها که از شهادت این شهید می‌گذرد، دوستانش می‌گویند بزرگترین الگوی آنها در زندگی، شهید افضلی‌فرد بوده است. البته لازم به ذکر است بگویم که سجایای اخلاقی به معنای شوخ نبودن برادرم نبود. چون وی به شدت خنده‌رو بود و همیشه با دیگران مهربانی می‌کرد.

این برادر شهید ادامه داد: توجه وی به مشکلات مردم تنها به مردم کوچه و خیابان خلاصه نمی‌شد، بلکه وی در فامیل هم سعی می‌کرد کمک حال همه باشد. وی با برگزاری جلسات قرآن به کودکان آموزش قرآن می‌داد، همچنین وی سعی می‌کرد در دیدارهای خانوادگی تلاوت قرآن را به عنوان یک سرگرمی دوست‌داشتنی برای کودکان تبلیغ کند تا آنها به مرور با قرآن انس گیرند.

برادر شهید افضلی‌فرد تأکید کرد: بی‌توجهی به مادیات، یکی دیگر از اصول این شهید بود. او هیچ‌گاه مادیات را بر معنویات ترجیح نداد. البته منکر نقش مادیات در زندگی نبود، اما به اندازه‌ای که زندگی درگیر تجملات نشود، چون تجمل‌گرایی را یکی از آفت‌های زندگی مردم می‌دانست.

در پایان این گزارش از خانواده این شهید قرآنی با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha