درخشش خراسان‌شمالی در جشنواره روستای دوستدار کتاب
کد خبر: 3792911
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

درخشش خراسان‌شمالی در جشنواره روستای دوستدار کتاب

گروه فرهنگی ــ سه روستای خراسان‌شمالی در پنجمین دوره از جشنواره روستاهای عشایر دوستدار کتاب خوش درخشیدند.

سه روستای خراسان‌شمالی در جشنواره روستای دوستدار کتاب برگزیده شدند

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، روستای بزنح شهرستان اسفراین به عنوان برگزیده برگزیده‌های چهار دوره قبل جشنواره معرفی و از نماینده این روستا در آبین اختتامیه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.
همچنین روستای ارکان بجنورد رتبه دوم ١٠روستای برتر و زوارم شیروان رتبه هفتم برای تلاش خستگی ناپذیر در گسترش فرهنگ کتابخوانی به عنوان روستای برگزیده دوستدار کتاب در پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شناخته شده اند.
جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب هر سال در کشور اجرا می‌شود که بر این اساس هر سال ١٠ روستا و آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند.
در پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، یک هزار و ۴۰۶ روستای از همه استان‌های کشور شرکت کردند و پس از داوری‌ این آثار ۵۹ روستا و منطقه عشایری از ۲۱ استان کشور به مرحله نهایی این جشنواره رسیدند که در نهایت روستای بزنج، ارکان و زوارم از خراسان‌شمالی جز ۱۰ روستای برگزیده این جشنواره شدند.
در این آیین لوح تقدیر و تندیس جشنواره به «هاجر قادری» ارائه کننده طرح‌های کتابخوانی و مدیر کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده روستای بزنج، «جلیل امانی» مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای ارکان بجنورد و «حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی اهدا شد.
انتهای پیام

captcha