برگزاری مسابقات قرآن بین بیمارستان‌های استان تهران در ابتدای سال 98
کد خبر: 3793253
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
ذکاوت خبر داد:

برگزاری مسابقات قرآن بین بیمارستان‌های استان تهران در ابتدای سال 98

گروه مسابقات ــ هفتمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران با عنوان «فرشتگان رحمت بیماران» نیمه شعبان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمودرضا ذكاوت، مشاور فرهنگی بيمارستان خاتم‌الانبيا(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: هفتمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران با عنوان «فرشتگان رحمت بیماران»، نیمه شعبان 1440 برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دستورالعمل این دوره از مسابقات تا هفته آینده به مراکز درمانی ابلاغ می‌شود، ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق ویژه آقایان و در رشته ترتیل ویژه بانوان، رشته حفظ 1، 3، 6، 10، 15 جزء به صورت شفاهی و در بخش کتبی شامل مفاهیم تفسیر سوره رعد، سیری در نهج‌البلاغه نوشته شهید مطهری، کتاب شیوه‌های دعوت نماز حجت‌الاسلام محسن قرائتی برپا خواهد شد.
ذکاوت با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که یکی از کتب شهید مطهری در سیر مطالعاتی این مسابقه قرار گرفته است، اظهار کرد: از نوآوری‌های این دوره از مسابقات دعوت به نماز و آشنا کردن آن با شیوه‌های نوین ایجاد آرامش از طریق ارتباط با خداوند است.
دبیر هفتمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه بین بیمارستان‌ها، ادامه داد: این مسابقات با هدف سوق دادن جامعه پزشکی به سمت عمل به قرآن و ایجاد گرایش بین اقشار مختلف کارکنان بیمارستان‌ها، ایجاد انس با قرآن و فراگیر ساختن مفاهیم و معارف قرآنی در میان جامعه پزشکی و ترویج قرآن بین بیمارستان‌ها انجام می‌شود.
وی بیان کرد: پیش‌بینی ما برپایی این مسابقات، طبق روال سال گذشته با استقبال پرسنل از مجموعه بیمارستان‌های دولتی، غیردولتی و خصوصی، درمانگاه‌ها و کلینیک‌های خصوصی و عمومی است.
ذکاوت در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای برگزاری این مسابقات در سطح بیمارستان‌های کشور هست یا خیر؟ اظهار کرد: طبق پیشنهاد پیرحسین کولیوند، مدیر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خاتم الانبیاء(ص)، در آیین اختتامیه سال گذشته این مسابقات، هنوز پاسخی از سوی دستگاه‌های متولی فعالیت‌های مراکز بهداشت و درمان چون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور دریافت نکرده‌ایم، اما با وجود این آمادگی کامل برای برپایی این مسابقات را در کشور داریم.
وی ادامه داد: این مسابقات با مجوز اخذ شده از سوی ستاد عالی مسابقات کشور و براساس ضوابط اعلام شده از سوی این ستاد و  آیین‌نامه داوری مسابقات قرآن با افزوده شدن رشته‌های حفظ 6، 10 و 15 جزء برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha