مادرانه‌های حضرت زهرا(س)؛ الگویی کامل برای زنان امروز
کد خبر: 3793579
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
مدیر آموزش و پرورش کوهبنان مطرح کرد؛

مادرانه‌های حضرت زهرا(س)؛ الگویی کامل برای زنان امروز

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر آموزش و پرورش کوهبنان گفت: محور آسایش در خانواده زن و بانوی آن خانواده است و توقع از زن ایرانی این است که با تمسک به بی بی دو عالم نقش مادری و همسرداری را به خوبی ایفا کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همزمان با شب ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد فرزند برومندش حضرت امام خمینی(ره) مراسم جشن «بانوی مهربان» با حضور اعضای شورای آموزش و پرورش، فرماندهان انتظامی و جمعی از مسئولان و خانوادهای فرهنگیان کوهبنان در محل مجتمع فرهنگی و هنری امام حسین(ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
در حاشیه این مراسم سیدمحمدرضا حسینی، مدیر آموزش و پرورش کوهبنان ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، گفت: بی بی دو عالم الگوی همه زنان عالم در زندگی، راز و نیاز، عبادت، اخلاق و ایمان بود و به واسطه قدر و منزلت خداوند لقب کوثر را به وی عطا کرد.
وی اظهار کرد: حضرت زهرا(س)، همسری مهربان و فداکار برای حضرت علی(ع)، مادری دلسوز و شایسته برای فرزندانش و الگویی نمونه برای همه زنان و مادران برای همیشه تاریخ است.
مدیر آموزش و پرورش کوهبنان ادامه داد: ایشان در اخلاق و عبادت، تکریم همسایگان، احترام به دیگران مانندی نداشت و در هنگام ولادت با برکت‌شان، آسمان از برکت وجود آن حضرت، نورباران شد.
وی بیان کرد: حضرت فاطمه(س) برای گسترش مبانی اسلامی تلاش گسترده‌ای کردند و همیشه با ولایت و امامت همراه بودند، نه به این دلیل که همسر حضرت علی(ع) بودند بلکه به این نیت که دفاع از مولای متقیان، دفاع از حاکمیت و ارزش‌ها بود.
حسینی اضافه کرد: دخت نبی اکرم(ص) تربیت فرزندانی را بر عهده داشت که ادامه نبوت و امامت را به دنبال داشت و به برکت وجود آنان انسان راه سعادت دو عقبی را در پیش گرفت.
مدیر آموزش و پرورش کوهبنان ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم حضرت فاطمه(س) نقش تربیتی ایشان بوده است و حضرت امام خمینی(ره) فرزند برومند ایشان که تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) بود توانست احیاگر مجدد اسلام و شریعت در قرن معاصر باشد.
وی افزود: محور آسایش در خانواده زن و بانوی آن خانواده است و توقع از زن ایرانی این است که با تمسک به بی بی دو عالم نقش مادری و همسرداری را به خوبی ایفا کند.
حسینی یادآور شد: مردم ایران اسلامی باید به خود ببالند در کشوری زندگی می‌کنند که سیدی از سلاله پاک حضرت زهرا(س) زعامت و رهبری جهان اسلام را برعهده دارد و با رهبری‌های پیامبرگونه خویش زمینه استقرار حکومت عدالت‌‌گستر حضرت ولی‌عصر(عج) را رقم می‌زند.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha