مطبوعات نسبت به دست‌درازی به بیت‌المال واکنش نشان دهند
کد خبر: 3793601
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

مطبوعات نسبت به دست‌درازی به بیت‌المال واکنش نشان دهند

گروه اجتماعی ــ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان مطبوعات باید نسبت به دست‌درازی به بیت‌المال واکنش نشان دهند، گفت: فساد وقتی ایجاد می‌شود که مسئولان جیب خود را بر منافع مردم ترجیح دهند و یا از مسئولیتشان برای ارتقای خود استفاده کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمود الله‌مرادی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در همایش و کارگاه آموزشی «سواد رسانه‌ای، فضای مجازی سالم، مفید و ایمن» که امروز، هفتم اسفندماه در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در بررسی که توسط پلیس فتا صورت گرفته است عدم آگاهی رسانه‌ها در استفاده از فضای مجازی و قوانین مربوط به آن را نشان داده است.
وی با اشاره به اینکه قبل از برخورد سلبی باید فعالان فضای مجازی را آگاهسازی کنیم، افزود: قانون فصل الخطاب همه اقشار جامعه است و باید همه آن را رعایت کنند.
دبیر ستاد امر به معروف کردستان با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم جریان‌های ضدانقلاب از ناآگاهی‌های ما سوءاستفاده کنند، عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتدار تمام از حق و حقوق مردم خود دفاع می کند و همه برای نظام قابل احترام هستند.
وی با اشاره به اینکه مطبوعات به عنوان چشم بینای نظام در مبازه با فقر و فساد و تبعیض که از تاکیدات رهبری هم هست باید تلاش کنند، عنوان کرد: متاسفانه بعضا مطبوعات، توهین‌ها و تهمت‌های بی ربطی به مسئولان نسبت می دهند، که پایه و اساس ندارد و این یک منکر است.
الله‌مرادی، مطبوعات باید نسبت به دست درازی به بیت المال واکنش نشان دهند، اعلام کرد: فساد وقتی ایجاد می شود که مسئولان جیب خود را بر منافع مردم ترجیح دهند و یا از مسئولیتشان برای ارتقای خود استفاده کنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با تأکید بر اینکه مطبوعات باید نقش خود را در راستای از بین بردن فساد ایفا کنند، ذکر کرد: مطبوعات، تافته جدا بافته‌ای از نظام و دولت نیستند و اگر مطبوعات نباشند کارکرد مسئولان نمود پیدا نمی کند.
وی بیان کرد: مطبوعات باید پلی باشند برای انسان هایی که درد دارند و دسترسی به مسئولان ندارند که درد آنها را به گوش مسئولان برسانند.‌الله مرادی با تأکید براینکه سفره مسئولان با سفره فقرا باید یکی باشد و اگر یکی نیست حداقل مقداری کمی تفاوت داشته باشد، بیان کرد: روحیه مطالبه گری در مطبوعات اگر زیاد شود قطعا بسیاری از مشکلات ما رفع خواهد شد.
جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ادامه اظهار کرد: همه نخبگان و فعالان عرصه رسانه ها امروز نقشی تاثیرگذار در دنیا برعهده دارند و رسانه‌های مجازی تاثیرگذارترین رسانه ها هستند.
وی عنوان کرد: فعالان این عرصه باید تسلط و اشراف کاملی بر فضای مجازی داشته باشند که در این راستا دانش و آگاهی ما برای استفاده از فضای مجازی باید بیشتر شود.
قلعه‌شاخانی در پایان یادآور شد: فضای مجازی در حوزه‌های مختلفی نقش دارد که از ظرفیت و فرصت هایی که برای نهادینه سازی فرهنگ های مختلف دارد نباید غافل بود.
انتهای پیام

captcha