دزدی از بیت‌المال و عدم رعایت حق‌الناس موجب سلب اعتماد مردم از نظام می‌شود
کد خبر: 3793744
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴

دزدی از بیت‌المال و عدم رعایت حق‌الناس موجب سلب اعتماد مردم از نظام می‌شود

گروه اجتماعی- معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: هرگز نباید امر به معروف و نهی از منکر را در حد یک تار مو و ساز و آواز پایین بیاوریم چراکه منکرهایی نظیر دزدی از بیت‌المال، حق‌الناس، کم‌کاری در نظام اداری کشور و مواردی این چنینی منکرهای بزرگتری هستند که موجب سلب اعتماد از نظام می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در گردهمایی مجمع دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان که شامگاه سه‌شنبه، هفتم اسفندماه در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با هماهنگی و همگرایی بین دولت و ملت بتوانیم توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و در راستای دفاع از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب و رفع مشکلات مردم همواره کوشا باشیم.
وی افزود: باید دید بلندتر و گرایش فطری که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر داریم بتوانیم با روش‌های گوناگون طوری حرکت کنیم که تذکر، حرکت، پیگیری و جدیت ما در این زمینه منجر به رضایتمندی مردم نسبت به ارزشهای انقلاب اسلامی شود.
خوش‌اقبال افزود: امر به معروف و نهی از منکر به معنای نظارت همگانی و احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر است در این راستا باید یک فرد مسلمان نسبت به اطرافیان خود احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد.
وی بیان کرد: مصادیق امر به معروف و نهی از منکر زیاد است که در این راستا باید متناسب با آداب و رسوم و فرهنگ هر قومیت و استانی امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی کنیم تا اثرات مثبت را در جامعه ببینیم.
معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان عنوان کرد: هرگز نباید امر به معروف و نهی از منکر را در حد یک تار مو و ساز و آواز پایین بیاوریم چراکه منکرهایی نظیر دزدی از بیت‌المال، حق‌الناس، کم کاری در نظام اداری کشور و مواردی این چنینی منکرهای بزرگتری هستند که موجب سلب اعتماد از نظام می‌شود.
وی اعلام کرد: امروز یکی از مشکلات جامعه ما عدم اعتماد مردم از ما است که بخشی از آن به دلیل عدم احساس مسئولیت نسبت دزدی به بیت‌المال وعدم برخورد مناسب با مردم، عدم رعایت حق الناس و ... است.
خوش‌اقبال بیان کرد: ما به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر خود الگوی واقعی امر به معروف و نهی از منکر باشیم و این امر باید در رفتار ما نمود واقعی داشته باشد و عامل به تذکراتی که می دهیم، باشیم.
وی تأکید کرد: توجه به مردم به عنوان ولی نعمت در اولویت امور ما باشد و خود نیز باید به این امر توجه لازم را داشته باشیم.
معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان داشتن وجدان کاری با جدیت و بدون کمیت یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر دانست و عنوان کرد: در این راستا ما باید خود را وجدان کاری بتوانیم زمینه جذب دیگران در این وادی را فراهم کنیم.
وی با اعلام اینکه وضعیت اقتصادی کشور و شرایط زندگی مردم مناسب نیست، اعلام کرد: در این راستا در مراجعات مردمی تا جای ممکن درصدد رفع مشکل مردم اقدام کنیم اما اگر ممکن نبود با برخورد درست و مناسب جوابگوی آن ها باشیم چراکه این امر باعث بازتاب اعتماد عمومی مردم می‌شود.
خوش اقبال در ادامه با تأکید بر اینکه باید تفکر جهادی، انقلابی کار کردن و تلاش شبانه روزی را در اولویت کارهایمان در سطح ادارات قرار دهیم، افزود: شایعه پراکنی و تخریب دیگران، سیاه نمایی نیز از مصادیق نهی از منکر است که می تواند ریشه جامعه را بسوزاند.
وی عنوان کرد: تجمل گرایی و اشرافی گری یکی دیگر از منکرات است که در این راستا باید سفره مسئولان با سفره مردم یکی باشد تا مردم ما را از خودشان بدانند.
معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در پایان یادآور شد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان فعال، زنده و پویاست و دراستای حفظ ارزش‌های اسلامی گام‌های مثبتی برداشته است.
انتهای پیام

captcha